Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

WordPress

WordPress is het meest populaire content management systeem ter wereld, gebruikt door meer dan de helft van alle websites. Robuust genoeg voor CNN, voldoende toegangkelijk voor de lokale kapsalon. Kortom: WordPress is ‘s werelds meest populaire contentmanagementsysteem (CMS), waarmee u uw content op internet kunt maken, beheren en delen. WordPress heeft zowel een gehoste (WordPress.com)…

Category:

Description

WordPress is het meest populaire content management systeem ter wereld, gebruikt door meer dan de helft van alle websites. Robuust genoeg voor CNN, voldoende toegangkelijk voor de lokale kapsalon.

Kortom: WordPress is ‘s werelds meest populaire contentmanagementsysteem (CMS), waarmee u uw content op internet kunt maken, beheren en delen. WordPress heeft zowel een gehoste (WordPress.com) als een zelf-gehoste (WordPress.org) versie.

WordPress is open source, wat betekent dat je het vrij kunt gebruiken zonder iemand licentiekosten te betalen. Bovendien zijn er honderden mensen over de hele wereld mee bezig. Meer dan de meeste commerciële platforms.

WordPress-plug-ins

Aangezien WordPress het meest populaire CMS ter wereld is, is er een grote verscheidenheid aan plug-ins en widgets om de kernfunctionaliteit van het systeem uit te breiden. De basisfunctie van deze plug-ins is vaak gratis – voor een completere versie wordt betaald.

Elke speciale eis waarmee uw bedrijf te maken kan krijgen, is hoogstwaarschijnlijk al ontwikkeld en gecommercialiseerd als plug-in.

WordPress thema

WordPress maakt ook gebruik van thema’s (soms ook wel sjablonen genoemd), kant-en-klare ontwerpen en lay-outs die u kunt installeren en activeren voor uw door WordPress aangedreven site. WordPress fungeert dan als het hoofdplatform en behandelt uw inhoud (berichten, pagina’s, enzovoort) – terwijl het thema die inhoud weergeeft in uw lay-out naar keuze.

De meeste thema’s kunnen op zijn minst enigszins worden aangepast (kleuren, typografie, enzovoort) aan uw behoeften met behulp van de WordPress-aanpasser.

Uw WordPress-kerntechnologie, thema’s en plug-ins beheren

WordPress en de meeste van zijn – goede – thema’s en plug-ins worden regelmatig bijgewerkt voor voor de hand liggende doeleinden zoals beveiliging en het oplossen van bugs. Ze zijn ook verbeterd op basis van de eisen van gebruikers.

Er zijn letterlijk duizenden thema’s en plug-ins op de markt. Veel daarvan zullen prima met elkaar samenwerken. Gezien de grote verscheidenheid van deze softwarestukken, zijn er echter altijd plug-ins die in strijd zijn met code die in andere thema’s en plug-ins wordt gebruikt, wat problemen veroorzaakt. Simpel gezegd: sommige plug-ins worden ingetrokken en worden niet meer onderhouden, andere bevatten slechte code en volgen de WordPress-normen niet.

Het zou onmogelijk zijn om elk thema en elke plug-in met elkaar te testen. Het beheren van uw WordPress-kerntechnologie, thema’s en plug-ins houdt daarom in dat u ze zorgvuldig moet bijwerken, plannen om storingen te voorkomen (vanwege conflicterende technologie) en de technologie uitgebreid testen om er zeker van te zijn dat ze echt goed werken.

Themapakketten bevatten een changelog.txt die alle wijzigingen voor elke versie beschrijft. Het is de moeite waard om te lezen of de wijzigingen waardevol zijn voor uw site. Het standaardantwoord is echter dat we u aanraden op de hoogte te blijven.

Als u geen wijzigingen heeft aangebracht in themabestanden, kunt u uw bestaande themabestanden overschrijven.

Als je wijzigingen aan je thema hebt aangebracht, moet je de changelog bestuderen om te zien welke bestanden moeten worden bijgewerkt. U kunt uw oude gewijzigde bestand ook vergelijken met het bijgewerkte bestand met een goede HTML-editor of een online tool gebruiken. We raden aan om onderliggende thema’s te gebruiken om wijzigingen op te slaan en te behouden. Dit bespaart u de hoofdpijn van het vergelijken van bestanden en u zorgen te maken over het overschrijven van aanpassingen.

SAMENGEVAT

WordPress is het meest populaire content management systeem ter wereld, gebruikt door meer dan de helft van alle websites. Robuust genoeg voor CNN, voldoende toegangkelijk voor de lokale kapsalon. Kortom: WordPress is ‘s werelds meest populaire contentmanagementsysteem (CMS), waarmee u uw content op internet kunt maken, beheren en delen. WordPress heeft zowel een gehoste (WordPress.com)…

Veelgestelde vragen WordPress

Voor grote platformen zoals Shopify of Woocommerce zijn er duizenden thema’s beschikbaar en eenvoudig aan te passen met een eigen vormgeving. Het is verleidelijk om zo’n thema aan te kopen. De prijs van zo’n thema is vaak niet hoger dan het uurloon van een ontwikkelaar. Afhankelijk van uw budget en ambities is het gebruik van een standaardthema echter niet altijd verstandig. Om te beginnen dient u bij het ontwerp van het gebruikersinterface allereerst uw klanten en hun taken als uitgangspunt te hanteren. Op basis van een dergelijke analyse kan u bepalen in welke mate een standaardsjabloon wel of niet in de buurt komt bij hun behoeften. Regelmatig presteren deze thema’s ook slecht qua snelheid. Ze gaan dan bijvoorbeeld gepaard met tal van overbodige code voor effecten die voor u niet relevant zijn.

Adaptive webdesign is een type webdesign waarbij de browser een lay-out laadt die speciaal voor het gegeven platform is gemaakt. Om een ​​website te laten slagen, moet deze worden ontworpen met alle gebruikers in gedachten. De laatste jaren kenden we echter een explosie van verschillende (typen) interfaces. Schermformaten variëren van grote bedrijfsmonitoren tot piepkleine slimme horloges, waardoor het een uitdaging is om op elk apparaat hetzelfde goede UX-ontwerp te bieden voor een site. Zowel responsive als adaptive webdesign gaan deze uitdaging aan. Bij responsive webdesign verschijnt dezelfde inhoud in dezelfde volgorde, aangepast en geschaald om het beste in de beschikbare schermruimte te passen. Bij adaptive webdesign wordt een ​​statische, vooraf gedefinieerde lay-out geladen op basis van het gedetecteerde apparaat. Hiervoor moet de web designer verschillende ontwerpen maken op basis van verschillende schermgroottes.

Mobile first webdesign is het ontwerpen en ontwikkelen van een website vanuit een perspectief dat deze vooral geschikt moet zijn voor mobiele toestellen. Mobile first webdesign gaat verder dan het responsive webdesign: naast gebruiksvriendelijkheid behoren ook de structuur en site snelheid vanuit een mobile first perspectief te worden aangepakt.

Responsive webdesign is een benadering van webdesign waarbij een pagina zichzelf herschikt op basis van de gedetecteerde schermgrootte. Het doel van responsive design is om webpagina’s te bouwen die de schermgrootte en oriëntatie van de bezoeker detecteren en de lay-out op basis daarvan aanpassen. De webpagina’s maken gebruik van flexibele lay-outs, flexibele afbeeldingen en trapsgewijze mediaquery’s op het gebied van stylesheets. Responsive webdesign kan dus worden onderverdeeld in drie hoofdcomponenten: de mediaquery, de webbrowser en de interface zelf.