Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

WordPress

WordPress is het meest populaire content management systeem ter wereld, gebruikt door meer dan de helft van alle websites. Robuust genoeg voor CNN, voldoende toegangkelijk voor de lokale kapsalon. Kortom: WordPress is ‘s werelds meest populaire contentmanagementsysteem (CMS), waarmee u uw content op internet kunt maken, beheren en delen. WordPress heeft zowel een gehoste (WordPress.com)…

Category:

Description

WordPress is het meest populaire content management systeem ter wereld, gebruikt door meer dan de helft van alle websites. Robuust genoeg voor CNN, voldoende toegangkelijk voor de lokale kapsalon.

Kortom: WordPress is ‘s werelds meest populaire contentmanagementsysteem (CMS), waarmee u uw content op internet kunt maken, beheren en delen. WordPress heeft zowel een gehoste (WordPress.com) als een zelf-gehoste (WordPress.org) versie.

WordPress is open source, wat betekent dat je het vrij kunt gebruiken zonder iemand licentiekosten te betalen. Bovendien zijn er honderden mensen over de hele wereld mee bezig. Meer dan de meeste commerciële platforms.

WordPress-plug-ins

Aangezien WordPress het meest populaire CMS ter wereld is, is er een grote verscheidenheid aan plug-ins en widgets om de kernfunctionaliteit van het systeem uit te breiden. De basisfunctie van deze plug-ins is vaak gratis – voor een completere versie wordt betaald.

Elke speciale eis waarmee uw bedrijf te maken kan krijgen, is hoogstwaarschijnlijk al ontwikkeld en gecommercialiseerd als plug-in.

WordPress thema

WordPress maakt ook gebruik van thema’s (soms ook wel sjablonen genoemd), kant-en-klare ontwerpen en lay-outs die u kunt installeren en activeren voor uw door WordPress aangedreven site. WordPress fungeert dan als het hoofdplatform en behandelt uw inhoud (berichten, pagina’s, enzovoort) – terwijl het thema die inhoud weergeeft in uw lay-out naar keuze.

De meeste thema’s kunnen op zijn minst enigszins worden aangepast (kleuren, typografie, enzovoort) aan uw behoeften met behulp van de WordPress-aanpasser.

Uw WordPress-kerntechnologie, thema’s en plug-ins beheren

WordPress en de meeste van zijn – goede – thema’s en plug-ins worden regelmatig bijgewerkt voor voor de hand liggende doeleinden zoals beveiliging en het oplossen van bugs. Ze zijn ook verbeterd op basis van de eisen van gebruikers.

Er zijn letterlijk duizenden thema’s en plug-ins op de markt. Veel daarvan zullen prima met elkaar samenwerken. Gezien de grote verscheidenheid van deze softwarestukken, zijn er echter altijd plug-ins die in strijd zijn met code die in andere thema’s en plug-ins wordt gebruikt, wat problemen veroorzaakt. Simpel gezegd: sommige plug-ins worden ingetrokken en worden niet meer onderhouden, andere bevatten slechte code en volgen de WordPress-normen niet.

Het zou onmogelijk zijn om elk thema en elke plug-in met elkaar te testen. Het beheren van uw WordPress-kerntechnologie, thema’s en plug-ins houdt daarom in dat u ze zorgvuldig moet bijwerken, plannen om storingen te voorkomen (vanwege conflicterende technologie) en de technologie uitgebreid testen om er zeker van te zijn dat ze echt goed werken.

Themapakketten bevatten een changelog.txt die alle wijzigingen voor elke versie beschrijft. Het is de moeite waard om te lezen of de wijzigingen waardevol zijn voor uw site. Het standaardantwoord is echter dat we u aanraden op de hoogte te blijven.

Als u geen wijzigingen heeft aangebracht in themabestanden, kunt u uw bestaande themabestanden overschrijven.

Als je wijzigingen aan je thema hebt aangebracht, moet je de changelog bestuderen om te zien welke bestanden moeten worden bijgewerkt. U kunt uw oude gewijzigde bestand ook vergelijken met het bijgewerkte bestand met een goede HTML-editor of een online tool gebruiken. We raden aan om onderliggende thema’s te gebruiken om wijzigingen op te slaan en te behouden. Dit bespaart u de hoofdpijn van het vergelijken van bestanden en u zorgen te maken over het overschrijven van aanpassingen.

SAMENGEVAT

WordPress is het meest populaire content management systeem ter wereld, gebruikt door meer dan de helft van alle websites. Robuust genoeg voor CNN, voldoende toegangkelijk voor de lokale kapsalon. Kortom: WordPress is ‘s werelds meest populaire contentmanagementsysteem (CMS), waarmee u uw content op internet kunt maken, beheren en delen. WordPress heeft zowel een gehoste (WordPress.com)…

Veelgestelde vragen WordPress

Google Analytics vereist dat gebruikers van de service een privacybeleid hebben om te voldoen aan privacywetten.

Een webproperty mag slechts in één Google Analytics-account worden bijgehouden. Het wordt niet aanbevolen om één webproperty in verschillende Analytics-accounts bij te houden.

Google Analytics is een geavanceerd sitestatistiekenprogramma dat door middel van een kleine tracking code in de broncode van uw website gebruikers ‘volgt’ gedurende het bezoek aan uw site en terugkerende gebruikers kan herkennen. De trackingcode kan rechtstreeks in de broncode worden geplaatst of door middel van een tool zoals Google Tag Manager. Om gevolgd te worden moeten gebruikers toestemming geven voor het plaatsen van een zogenaamde cookie op de computer van de gebruiker.

Net als Universal Analytics is Google Analytics 4 een gratis tool van Google.

Universal Analytics wordt vanaf 1 juli 2023 vervangen door Google Analytics 4. Vanaf 1 juli 2023 verwerken standaard Universal Analytics-property’s geen gegevens meer.

Google Analytics 4 (GA4) voldoet niet volledig aan de AVG, wat veel gebruikers binnen de EU zorgen baart. Na de ongeldigverklaring van het Privacy Shield-raamwerk in 2020 moet Google de gegevensbescherming tussen de EU en de VS nog reguleren.

Google Tag Manager is een product van Google waarmee u een fijnmazige tracking kan opzetten voor uw digitale toepassing. De basis van deze tracking is een enkele referentie in de broncode van uw toepassing naar Google Tag Manager in uw broncode. In Google Tag Manager maakt u vervolgens de verbinding naar andere instrumenten die tracking vereisen.

Er zijn veel verschillen tussen Google Analytics 4 (GA4) en Universal Analytics (UA). Hoewel de term gebruikers hetzelfde lijkt, verschilt de berekening voor deze statistiek tussen UA en GA4. Universal Analytics gebruikt ‘Totaal aantal’ gebruikers en Google Analytics 4 gebruikt ‘Actieve gebruikers’.

GA4 heeft momenteel geen mogelijkheid om ‘Views’ (Weergaven) te configureren. Door weergaven te gebruiken, kunt u een testplaats hebben en uw gegevens opschonen door bijvoorbeeld intern verkeer te filteren. Dit wordt algemeen gezien als een van de belangrijkste ontbrekende functionaliteiten van GA4.

Google Analytics 4 is event driven. Dit heeft ertoe geleid dat Google de ‘bounce rate’ statistiek heeft vervangen door een nieuwe ‘engagement rate’ statistiek.

Er zijn veel alternatieven voor Google Analytics. Matomo (voorheen bekend als Piwik) is een open-source analyseplatform dat gedetailleerde analysegegevens biedt. Het Microsoft-equivalent van Google Analytics heet Clarity. Adobe Analytics is een betaald geavanceerd analyseplatform.