Woocommerce

WooCommerce is een open source e-commerce plug-in voor WordPress. De plug-in is vooral populair bij kleine en middelgrote bedrijven vanwege de eenvoud om te installeren en het grote aantal aanpassingsmogelijkheden. Bovendien is het basisproduct gratis. WooCommerce is een van de meest populaire e-commerce platforms omdat ze alles bieden wat je als eigenaar van een webshop…

Category:

Description

WooCommerce is een open source e-commerce plug-in voor WordPress. De plug-in is vooral populair bij kleine en middelgrote bedrijven vanwege de eenvoud om te installeren en het grote aantal aanpassingsmogelijkheden. Bovendien is het basisproduct gratis.

WooCommerce is een van de meest populaire e-commerce platforms omdat ze alles bieden wat je als eigenaar van een webshop nodig hebt en het in principe gratis is. Het nadeel is dat het wel best wat zweet en tranen kan kosten om het te bouwen en te updaten. Omdat WooCommerce in feite een WordPress plugin is, is het eenvoudig te combineren met de meeste WordPress thema’s en functies.

SAMENGEVAT

WooCommerce is een open source e-commerce plug-in voor WordPress. De plug-in is vooral populair bij kleine en middelgrote bedrijven vanwege de eenvoud om te installeren en het grote aantal aanpassingsmogelijkheden. Bovendien is het basisproduct gratis. WooCommerce is een van de meest populaire e-commerce platforms omdat ze alles bieden wat je als eigenaar van een webshop…

Wat is WooCommerce?

Shopware biedt een uitgebreide basis waarin u uw catalogus, klanten en bestellingen beheert. Door middel van zogenaamde klantgroepen kan u (automatisch) klantsegmenten aanmaken en per segment differentieren in bijvoorbeeld aanbod, prijsstelling of communicatie. Door middel van dynamische productgroepen kan u producten automatisch bundelen in een overzicht op basis van gemeenschappelijke producteigenschappen.

Open source

WooCommerce maakt gebruik van

WordPress

Met de Shopping Experiences van Shopware maakt u middels een drag and drop interface eenvoudig landingspagina’s voor ieder type apparaat. De Shopware builder brengt opgemaakte teksten, afbeeldingen en video’s samen met uw productaanbod. Zo creeert u de meest indrukwekkende etalages of een komt een merkverhaal tot leven.

Meer dan 2000 plugins

Shopware is gebaseerd op state of the art technologie. De software is volledig aanpasbaar en wordt ondersteund door een zeer grote community van ontwikkelaars en andere e-commerce professionals. Er zijn meer dan 2.000 gecertficeerde plugins beschikbaar voor Shopware, waarmee u veilig een eenvoudig de (gratis) standaardfuncties kan uitbreiden.

Handleidingen

Volgt.

Het orderbeheerproces kan verdeeld worden over verschillende fasen. De eerste fase van elk orderbeheerproces begint wanneer een klant een bestelling plaatst bij uw bedrijf en u de betaling daarvan int. De details van de bestelling worden vervolgens doorgestuurd naar uw magazijn voor verzending. Fase 2 betreft het verzenden van de bestelling. Wanneer producten vanuit uw eigen magazijn worden gestuurd, dan begint de verwerking met het picken van de producten conform de pakbon. De individuele producten worden vervolgens ingepakt en de bestelling wordt nog eens op correctheid gecontroleerd. Na controle volgt het verzendlabel, het versturen en de verzendbevestiging naar de klant. In fase 2 kunnen er ook meerdere contacten zijn met leveranciers. Wanneer u bijvoorbeeld gebruik maakt van 3PL (Third party logistics, ofwel een extern fulfilment bedrijf), dropshipping of wanneer u bestelde producten niet op voorraad heeft en een backorder moet plaatsen. In een derde fase komen de post-sale serviceprocessen naar voren. In deze fase nemen bedrijven contact op met klanten om feedback te vragen over de bestelling. Ook worden eventuele retouren en terugbetalingen in deze fase beheerd.

Omnichannel order management verwijst naar het proces van het beheren van voorraad alle processen gerelateerd aan de orderverwerking ongeacht van welk verkoopkanaal de bestelling geinitieerd is.

Het juist uitvoeren van bestellingen vereist coördinatie tussen verschillende afdelingen, waardoor KPI’s soms moeilijk meetbaar zijn. Nuttige KPI’s zijn: Totale internal kosten per bestelling, het percentage clean orders, de snelheid van order naar verzending en het backorder percentage.

Reviews

There are no reviews yet.

Be the first to review “Woocommerce”

Your email address will not be published. Required fields are marked *