Woocommerce

WooCommerce is een open source e-commerce plug-in voor WordPress. De plug-in is vooral populair bij kleine en middelgrote bedrijven vanwege de eenvoud om te installeren en het grote aantal aanpassingsmogelijkheden. Bovendien is het basisproduct gratis. WooCommerce is een van de meest populaire e-commerce platforms omdat ze alles bieden wat je als eigenaar van een webshop…

Category:

Description

WooCommerce is een open source e-commerce plug-in voor WordPress. De plug-in is vooral populair bij kleine en middelgrote bedrijven vanwege de eenvoud om te installeren en het grote aantal aanpassingsmogelijkheden. Bovendien is het basisproduct gratis.

WooCommerce is een van de meest populaire e-commerce platforms omdat ze alles bieden wat je als eigenaar van een webshop nodig hebt en het in principe gratis is. Het nadeel is dat het wel best wat zweet en tranen kan kosten om het te bouwen en te updaten. Omdat WooCommerce in feite een WordPress plugin is, is het eenvoudig te combineren met de meeste WordPress thema’s en functies.

SAMENGEVAT

WooCommerce is een open source e-commerce plug-in voor WordPress. De plug-in is vooral populair bij kleine en middelgrote bedrijven vanwege de eenvoud om te installeren en het grote aantal aanpassingsmogelijkheden. Bovendien is het basisproduct gratis. WooCommerce is een van de meest populaire e-commerce platforms omdat ze alles bieden wat je als eigenaar van een webshop…

Wat is WooCommerce?

Shopware biedt een uitgebreide basis waarin u uw catalogus, klanten en bestellingen beheert. Door middel van zogenaamde klantgroepen kan u (automatisch) klantsegmenten aanmaken en per segment differentieren in bijvoorbeeld aanbod, prijsstelling of communicatie. Door middel van dynamische productgroepen kan u producten automatisch bundelen in een overzicht op basis van gemeenschappelijke producteigenschappen.

Open source

WooCommerce maakt gebruik van

WordPress

Met de Shopping Experiences van Shopware maakt u middels een drag and drop interface eenvoudig landingspagina’s voor ieder type apparaat. De Shopware builder brengt opgemaakte teksten, afbeeldingen en video’s samen met uw productaanbod. Zo creeert u de meest indrukwekkende etalages of een komt een merkverhaal tot leven.

Meer dan 2000 plugins

Shopware is gebaseerd op state of the art technologie. De software is volledig aanpasbaar en wordt ondersteund door een zeer grote community van ontwikkelaars en andere e-commerce professionals. Er zijn meer dan 2.000 gecertficeerde plugins beschikbaar voor Shopware, waarmee u veilig een eenvoudig de (gratis) standaardfuncties kan uitbreiden.

Handleidingen

Volgt.

Google Analytics vereist dat gebruikers van de service een privacybeleid hebben om te voldoen aan privacywetten.

Een webproperty mag slechts in één Google Analytics-account worden bijgehouden. Het wordt niet aanbevolen om één webproperty in verschillende Analytics-accounts bij te houden.

Google Analytics is een geavanceerd sitestatistiekenprogramma dat door middel van een kleine tracking code in de broncode van uw website gebruikers ‘volgt’ gedurende het bezoek aan uw site en terugkerende gebruikers kan herkennen. De trackingcode kan rechtstreeks in de broncode worden geplaatst of door middel van een tool zoals Google Tag Manager. Om gevolgd te worden moeten gebruikers toestemming geven voor het plaatsen van een zogenaamde cookie op de computer van de gebruiker.

Net als Universal Analytics is Google Analytics 4 een gratis tool van Google.

Universal Analytics wordt vanaf 1 juli 2023 vervangen door Google Analytics 4. Vanaf 1 juli 2023 verwerken standaard Universal Analytics-property’s geen gegevens meer.

Google Analytics 4 (GA4) voldoet niet volledig aan de AVG, wat veel gebruikers binnen de EU zorgen baart. Na de ongeldigverklaring van het Privacy Shield-raamwerk in 2020 moet Google de gegevensbescherming tussen de EU en de VS nog reguleren.

Google Tag Manager is een product van Google waarmee u een fijnmazige tracking kan opzetten voor uw digitale toepassing. De basis van deze tracking is een enkele referentie in de broncode van uw toepassing naar Google Tag Manager in uw broncode. In Google Tag Manager maakt u vervolgens de verbinding naar andere instrumenten die tracking vereisen.

Er zijn veel verschillen tussen Google Analytics 4 (GA4) en Universal Analytics (UA). Hoewel de term gebruikers hetzelfde lijkt, verschilt de berekening voor deze statistiek tussen UA en GA4. Universal Analytics gebruikt ‘Totaal aantal’ gebruikers en Google Analytics 4 gebruikt ‘Actieve gebruikers’.

GA4 heeft momenteel geen mogelijkheid om ‘Views’ (Weergaven) te configureren. Door weergaven te gebruiken, kunt u een testplaats hebben en uw gegevens opschonen door bijvoorbeeld intern verkeer te filteren. Dit wordt algemeen gezien als een van de belangrijkste ontbrekende functionaliteiten van GA4.

Google Analytics 4 is event driven. Dit heeft ertoe geleid dat Google de ‘bounce rate’ statistiek heeft vervangen door een nieuwe ‘engagement rate’ statistiek.

Onder microconversies worden kleine conversies verstaan die de interesse van uw gebruiker in uw product of dienst aanduiden. Voorbeelden van microconversies zijn de inschrijving op een nieuwsbrief of het downloaden van een white paper. Macroconversies betreffen uw conversies die rechtstreeks matchen met uw bedrijfsdoelstellingen. Voorbeelden van macroconversies zijn een bestelling, offerteaanvraag of contactopname.

Het organische verkeer (organic traffic) van uw website zijn de bezoekers op de website afkomstig uit de natuurlijke zoekresultaten.

Het referral verkeer van een website is het verkeer afkomstig van een andere website.

Er zijn veel alternatieven voor Google Analytics. Matomo (voorheen bekend als Piwik) is een open-source analyseplatform dat gedetailleerde analysegegevens biedt. Het Microsoft-equivalent van Google Analytics heet Clarity. Adobe Analytics is een betaald geavanceerd analyseplatform.

UTM staat voor Urchin Tracking Module, enkele parameters die aan het einde van een internetadres (URL) worden toegevoegd om te weten te komen hoe effectief een bepaalde online marketingcampagne was. De UTM-parameters zijn source (bron van de bezoeker), medium, name (van de campagne), term (gebruikte zoekwoorden in de campagne) en content type. Google biedt een eenvoudige UTM builder om een hyperlink met de juiste UTM- parameters te bouwen.

Reviews

There are no reviews yet.

Be the first to review “Woocommerce”

Your email address will not be published. Required fields are marked *