Description
Pimcore is een open source platform dat helpt om bedrijfsgegevens te verzamelen, verrijken en verspreiden met als doel om klanten een consistent en up-to-date ervaringen aan te bieden. In een naadloos geïntegreerd platform biedt Pimcore een oplossing voor PIM, MDM, DAM, CDP en DXP. Pimcore elimineert datasilo’s. Pimcore blinkt dankzij zijn API-gestuurde aanpak uit in flexibiliteit.
Pimcore is een open source systeem en daarmee in de basis gratis. Uitgebreidere functies zijn wel betalend. Omdat de basisversie reeds een zeer uitgebreid PIM-systeem betreft waarvoor u geen licentiekosten betaalt, is Pimcore een veel gekozen platform.
Pimcore biedt een geintegreerde suite voor Data en Experience Management. De motor achter Pimcore is het efficiente beheer van data. Met Pimcore kan u via uitgebreide en geavanceerde configuraties zelf bepalen hoe uw data gestructureerd moet zijn en hoe deze is te verrijken. Deze gegevens zijn vervolgens eenvoudig uit te wisselen met derde systemen.
Een belangrijk aspect van dergelijke systemen is de schaalbaarheid van het platform. Wanneer data groeit, dan is het belangrijk dat uw PIM-systeem mee kan groeien en het verwerken van grote hoeveelheden data aankan. Pimcore scoort uitermate goed in schaalbaarheid.
SAMENGEVAT
Pimcore is een open source platform dat helpt om bedrijfsgegevens te verzamelen, verrijken en verspreiden met als doel om klanten een consistent en up-to-date ervaringen aan te bieden. In een naadloos geïntegreerd platform biedt Pimcore een oplossing voor PIM, MDM, DAM, CDP en DXP. Pimcore elimineert datasilo’s. Pimcore blinkt dankzij zijn API-gestuurde aanpak uit in…
Onze Pimcore diensten : Functionele specificaties, Systeemintegratie.
In de basis is Pimcore een Product Information Management (PIM) systeem. Een PIM systeem helpt bedrijven om op een geavanceerde wijze productinformatie te beheren. Met behulp van een PIM-systeem biedt u up-to-date, consistente en gepersonaliseerde ervaringen aan gebruikers.
Verzamelen
Zet Pimcore in als centrale productendatabase voor uw onderneming. Pimcore fungeert dan als een repository voor uw masterdata. Met Pimcore vermijd u inconsistentie in de data. Bespaar tijd door het verzamelen van data te structureren in workflows.
Verrijken
Verrijk de data met media assets en andere commerciele data die de productbeleving van uw eindklanten verbeterd. Verrijk met technische fiches, commerciele uitingen, producteigenschappen, handleidingen, enzovoort.
Verspreiden
Exporteer de productgegevens naar verschillende kanalen voor een consistente omnichannel productervaring. Koppel Pimcore bijvoorbeeld aan uw e-commercesysteem om deze up-to-date te houden met de laatste productinformatie.
Pimcore kent 6 modules, waarvan 4 op het gebied van Data Management en 2 op het gebied van Experience Management.
Product Information Management (PIM)
De basis van Pimcore is de PIM module. Een PIM-systeem stelt u in staat om een consistent productverhaal te vertellen over al uw kanalen. Bovendien vereenvoudigt het PIM-systeem beheer van productgegevens over meerdere productcatalogi.
Master Data Management (MDM)
Met behulp van de Pimcore Master Data Management module centraliseert u al uw data. Hier specificeert u de hiërarchie, structuur, versies, validatie, attributen, omschrijvingen, vertalingen, documentatie en gerelateerde metadata.
Digital Asset Management (DAM)
Met de DAM module van Pimcore centraliseert u alle mediabestanden van de onderneming, zoals afbeeldingen, illustraties, video en documenten. De DAM ondersteunt daarnaast de benodigde workflows voor publishing.
Customer Data Platform (CDP)
Met behulp van het Customer Data Platform beheert u klantgegevens op een centrale plek, analyseer hun gedrag, segmenteer klanten en initieer gepersonaliseerde en geautomatiseerde marketing.
Digital Experience Platform (DXP/CMS)
Met het Content Management Systeem van Pimcore publiceert u gepersonaliseerde content over meerdere kanalen. Het DXP is ook headless in te zetten op basis vam de GraphQL-API.
Digital Commerce Platform
Met Pimcore kan u ook webshops bouwen, die vooral performant zijn in B2B-situaties. Denk dan onder meer aan order flows, speciale prijzen, klantenportalen en uitgebreide productconfiguraties.
Handleidingen
Volgt.
Nuttige bronnen
Veelgestelde vragen Pimcore
Voor grote platformen zoals Shopify of Woocommerce zijn er duizenden thema’s beschikbaar en eenvoudig aan te passen met een eigen vormgeving. Het is verleidelijk om zo’n thema aan te kopen. De prijs van zo’n thema is vaak niet hoger dan het uurloon van een ontwikkelaar. Afhankelijk van uw budget en ambities is het gebruik van een standaardthema echter niet altijd verstandig. Om te beginnen dient u bij het ontwerp van het gebruikersinterface allereerst uw klanten en hun taken als uitgangspunt te hanteren. Op basis van een dergelijke analyse kan u bepalen in welke mate een standaardsjabloon wel of niet in de buurt komt bij hun behoeften. Regelmatig presteren deze thema’s ook slecht qua snelheid. Ze gaan dan bijvoorbeeld gepaard met tal van overbodige code voor effecten die voor u niet relevant zijn.
Adaptive webdesign is een type webdesign waarbij de browser een lay-out laadt die speciaal voor het gegeven platform is gemaakt. Om een website te laten slagen, moet deze worden ontworpen met alle gebruikers in gedachten. De laatste jaren kenden we echter een explosie van verschillende (typen) interfaces. Schermformaten variëren van grote bedrijfsmonitoren tot piepkleine slimme horloges, waardoor het een uitdaging is om op elk apparaat hetzelfde goede UX-ontwerp te bieden voor een site. Zowel responsive als adaptive webdesign gaan deze uitdaging aan. Bij responsive webdesign verschijnt dezelfde inhoud in dezelfde volgorde, aangepast en geschaald om het beste in de beschikbare schermruimte te passen. Bij adaptive webdesign wordt een statische, vooraf gedefinieerde lay-out geladen op basis van het gedetecteerde apparaat. Hiervoor moet de web designer verschillende ontwerpen maken op basis van verschillende schermgroottes.
Mobile first webdesign is het ontwerpen en ontwikkelen van een website vanuit een perspectief dat deze vooral geschikt moet zijn voor mobiele toestellen. Mobile first webdesign gaat verder dan het responsive webdesign: naast gebruiksvriendelijkheid behoren ook de structuur en site snelheid vanuit een mobile first perspectief te worden aangepakt.
Responsive webdesign is een benadering van webdesign waarbij een pagina zichzelf herschikt op basis van de gedetecteerde schermgrootte. Het doel van responsive design is om webpagina’s te bouwen die de schermgrootte en oriëntatie van de bezoeker detecteren en de lay-out op basis daarvan aanpassen. De webpagina’s maken gebruik van flexibele lay-outs, flexibele afbeeldingen en trapsgewijze mediaquery’s op het gebied van stylesheets. Responsive webdesign kan dus worden onderverdeeld in drie hoofdcomponenten: de mediaquery, de webbrowser en de interface zelf.
Reviews
There are no reviews yet.