Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Pimcore

Pimcore is een open source platform dat helpt om bedrijfsgegevens te verzamelen, verrijken en verspreiden met als doel om klanten een consistent en up-to-date ervaringen aan te bieden. In een naadloos geïntegreerd platform biedt Pimcore een oplossing voor PIM, MDM, DAM, CDP en DXP. Pimcore elimineert datasilo’s. Pimcore blinkt dankzij zijn API-gestuurde aanpak uit in…

Category:

Description

Pimcore is een open source platform dat helpt om bedrijfsgegevens te verzamelen, verrijken en verspreiden met als doel om klanten een consistent en up-to-date ervaringen aan te bieden. In een naadloos geïntegreerd platform biedt Pimcore een oplossing voor PIM, MDM, DAM, CDP en DXP. Pimcore elimineert datasilo’s. Pimcore blinkt dankzij zijn API-gestuurde aanpak uit in flexibiliteit.

Pimcore is een open source systeem en daarmee in de basis gratis. Uitgebreidere functies zijn wel betalend. Omdat de basisversie reeds een zeer uitgebreid PIM-systeem betreft waarvoor u geen licentiekosten betaalt, is Pimcore een veel gekozen platform.

Pimcore biedt een geintegreerde suite voor Data en Experience Management. De motor achter Pimcore is het efficiente beheer van data. Met Pimcore kan u via uitgebreide en geavanceerde configuraties zelf bepalen hoe uw data gestructureerd moet zijn en hoe deze is te verrijken. Deze gegevens zijn vervolgens eenvoudig uit te wisselen met derde systemen.

Een belangrijk aspect van dergelijke systemen is de schaalbaarheid van het platform. Wanneer data groeit, dan is het belangrijk dat uw PIM-systeem mee kan groeien en het verwerken van grote hoeveelheden data aankan. Pimcore scoort uitermate goed in schaalbaarheid.

SAMENGEVAT

Pimcore is een open source platform dat helpt om bedrijfsgegevens te verzamelen, verrijken en verspreiden met als doel om klanten een consistent en up-to-date ervaringen aan te bieden. In een naadloos geïntegreerd platform biedt Pimcore een oplossing voor PIM, MDM, DAM, CDP en DXP. Pimcore elimineert datasilo’s. Pimcore blinkt dankzij zijn API-gestuurde aanpak uit in…

Pimcore demovideo

In de basis is Pimcore een Product Information Management (PIM) systeem. Een PIM systeem helpt bedrijven om op een geavanceerde wijze productinformatie te beheren. Met behulp van een PIM-systeem biedt u up-to-date, consistente en gepersonaliseerde ervaringen aan gebruikers.

Verzamelen

Zet Pimcore in als centrale productendatabase voor uw onderneming. Pimcore fungeert dan als een repository voor uw masterdata. Met Pimcore vermijd u inconsistentie in de data. Bespaar tijd door het verzamelen van data te structureren in workflows.

Verrijken

Verrijk de data met media assets en andere commerciele data die de productbeleving van uw eindklanten verbeterd. Verrijk met technische fiches, commerciele uitingen, producteigenschappen, handleidingen, enzovoort.

Verspreiden

Exporteer de productgegevens naar verschillende kanalen voor een consistente omnichannel productervaring. Koppel Pimcore bijvoorbeeld aan uw e-commercesysteem om deze up-to-date te houden met de laatste productinformatie.

Pimcore kent 6 modules, waarvan 4 op het gebied van Data Management en 2 op het gebied van Experience Management.

Product Information Management (PIM)

De basis van Pimcore is de PIM module. Een PIM-systeem stelt u in staat om een consistent productverhaal te vertellen over al uw kanalen. Bovendien vereenvoudigt het PIM-systeem beheer van productgegevens over meerdere productcatalogi.

Master Data Management (MDM)

Met behulp van de Pimcore Master Data Management module centraliseert u al uw data. Hier specificeert u de hiërarchie, structuur, versies, validatie, attributen, omschrijvingen, vertalingen, documentatie en gerelateerde metadata.

Digital Asset Management (DAM)

Met de DAM module van Pimcore centraliseert u alle mediabestanden van de onderneming, zoals afbeeldingen, illustraties, video en documenten. De DAM ondersteunt daarnaast de benodigde workflows voor publishing.

Customer Data Platform (CDP)

Met behulp van het Customer Data Platform beheert u klantgegevens op een centrale plek, analyseer hun gedrag, segmenteer klanten en initieer gepersonaliseerde en geautomatiseerde marketing.

Digital Experience Platform (DXP/CMS)

Met het Content Management Systeem van Pimcore publiceert u gepersonaliseerde content over meerdere kanalen. Het DXP is ook headless in te zetten op basis vam de GraphQL-API.

Digital Commerce Platform

Met Pimcore kan u ook webshops bouwen, die vooral performant zijn in B2B-situaties. Denk dan onder meer aan order flows, speciale prijzen, klantenportalen en uitgebreide productconfiguraties.

Handleidingen

Volgt.

Veelgestelde vragen Pimcore

Google Analytics vereist dat gebruikers van de service een privacybeleid hebben om te voldoen aan privacywetten.

Een webproperty mag slechts in één Google Analytics-account worden bijgehouden. Het wordt niet aanbevolen om één webproperty in verschillende Analytics-accounts bij te houden.

Google Analytics is een geavanceerd sitestatistiekenprogramma dat door middel van een kleine tracking code in de broncode van uw website gebruikers ‘volgt’ gedurende het bezoek aan uw site en terugkerende gebruikers kan herkennen. De trackingcode kan rechtstreeks in de broncode worden geplaatst of door middel van een tool zoals Google Tag Manager. Om gevolgd te worden moeten gebruikers toestemming geven voor het plaatsen van een zogenaamde cookie op de computer van de gebruiker.

Net als Universal Analytics is Google Analytics 4 een gratis tool van Google.

Universal Analytics wordt vanaf 1 juli 2023 vervangen door Google Analytics 4. Vanaf 1 juli 2023 verwerken standaard Universal Analytics-property’s geen gegevens meer.

Google Analytics 4 (GA4) voldoet niet volledig aan de AVG, wat veel gebruikers binnen de EU zorgen baart. Na de ongeldigverklaring van het Privacy Shield-raamwerk in 2020 moet Google de gegevensbescherming tussen de EU en de VS nog reguleren.

Google Tag Manager is een product van Google waarmee u een fijnmazige tracking kan opzetten voor uw digitale toepassing. De basis van deze tracking is een enkele referentie in de broncode van uw toepassing naar Google Tag Manager in uw broncode. In Google Tag Manager maakt u vervolgens de verbinding naar andere instrumenten die tracking vereisen.

Er zijn veel verschillen tussen Google Analytics 4 (GA4) en Universal Analytics (UA). Hoewel de term gebruikers hetzelfde lijkt, verschilt de berekening voor deze statistiek tussen UA en GA4. Universal Analytics gebruikt ‘Totaal aantal’ gebruikers en Google Analytics 4 gebruikt ‘Actieve gebruikers’.

GA4 heeft momenteel geen mogelijkheid om ‘Views’ (Weergaven) te configureren. Door weergaven te gebruiken, kunt u een testplaats hebben en uw gegevens opschonen door bijvoorbeeld intern verkeer te filteren. Dit wordt algemeen gezien als een van de belangrijkste ontbrekende functionaliteiten van GA4.

Google Analytics 4 is event driven. Dit heeft ertoe geleid dat Google de ‘bounce rate’ statistiek heeft vervangen door een nieuwe ‘engagement rate’ statistiek.

Er zijn veel alternatieven voor Google Analytics. Matomo (voorheen bekend als Piwik) is een open-source analyseplatform dat gedetailleerde analysegegevens biedt. Het Microsoft-equivalent van Google Analytics heet Clarity. Adobe Analytics is een betaald geavanceerd analyseplatform.