Description
Odoo is een open-sourceplatform voor bedrijfsbeheer dat wereldwijd door meer dan 7 miljoen gebruikers wordt gebruikt. Het systeem werkt volgens een alles-in-één principe en biedt zo een multitud aan tools, zoals: ERP, CRM, e-commerce, productie, boekhouding, enz.. Naast meer dan 30 kernmodules die het hele spectrum van bedrijfsprocessen bestrijken, biedt Odoo duizenden apps. In de afgelopen jaren is Odoo meermaals gerangschikt in de top 10 van beste ERP’s op de markt voor een breed scala aan bedrijven, van verschillende grootte. Het platform is breed ondersteund in de ontwikkelaarsgemeenschap.
Sinds zijn oprichting in 2002 heeft Odoo een indrukwekkende groei doorgemaakt. De succesformule van Odoo schuilt grotendeels in het intuïtieve gebruik van het platform en de volledigheid aan toepassingen.
Van oorsprong is Odoo een ERP- en CRM-systeem. Vandaag de dag excellereert de onderneming nog steeds op het gebied van deze systeemtypen, maar inmiddels is Odoo ook in staat om vrijwel alle andere processen binnen uw organisatie te beheren. Het voordeel voor de gebruiker is dat deze aanpak geen dure integraties meer vergt. Odoo-apps zijn standaard perfect met elkaar geïntegreerd, zodat u uw volledig bedrijfsproces end-to-end kan digitaliseren en hiervan de voordelen kunt ondervinden. Anderzijds is het systeem uiteraard niet op ieder vlak best-in-breed. Voor die bedrijven die Odoo niet voor de volledige digitale architectuur willen inzetten, biedt het systeem goede koppelmogelijkheden.
De introductie van een ERP zoals Odoo helpt ondernemingen om de bedrijfsvoering te stroomlijnen. Het Odoo ERP-systeem ontwikkelt zich sneller dan gemiddeld op de markt, waarbij ieder jaar een belangrijke grote release plaatsvindt. Hierdoor is Odoo voor veel organisaties een logische keuze in hun digitale transformatie.
De implementatie van Odoo begint met een uitgebreide analyse van uw bestaande en gewenste bedrijfsprocessen. Dit resulteert in een document dat beschrijft welke Odoo apps er gebruikt moetenen worden, hoe deze moeten worden ingesteld en welke eventuele maatwerk aanpassingen er noodzakelijk zijn.
SAMENGEVAT
Odoo is een open-sourceplatform voor bedrijfsbeheer dat wereldwijd door meer dan 7 miljoen gebruikers wordt gebruikt. Het systeem werkt volgens een alles-in-één principe en biedt zo een multitud aan tools, zoals: ERP, CRM, e-commerce, productie, boekhouding, enz.. Naast meer dan 30 kernmodules die het hele spectrum van bedrijfsprocessen bestrijken, biedt Odoo duizenden apps. In de…
Onze Odoo diensten : Functionele specificaties, Systeemintegratie, Systeemmigratie.
Handleidingen
Volgt.
Nuttige bronnen
Het orderbeheerproces kan verdeeld worden over verschillende fasen. De eerste fase van elk orderbeheerproces begint wanneer een klant een bestelling plaatst bij uw bedrijf en u de betaling daarvan int. De details van de bestelling worden vervolgens doorgestuurd naar uw magazijn voor verzending. Fase 2 betreft het verzenden van de bestelling. Wanneer producten vanuit uw eigen magazijn worden gestuurd, dan begint de verwerking met het picken van de producten conform de pakbon. De individuele producten worden vervolgens ingepakt en de bestelling wordt nog eens op correctheid gecontroleerd. Na controle volgt het verzendlabel, het versturen en de verzendbevestiging naar de klant. In fase 2 kunnen er ook meerdere contacten zijn met leveranciers. Wanneer u bijvoorbeeld gebruik maakt van 3PL (Third party logistics, ofwel een extern fulfilment bedrijf), dropshipping of wanneer u bestelde producten niet op voorraad heeft en een backorder moet plaatsen. In een derde fase komen de post-sale serviceprocessen naar voren. In deze fase nemen bedrijven contact op met klanten om feedback te vragen over de bestelling. Ook worden eventuele retouren en terugbetalingen in deze fase beheerd.
Omnichannel order management verwijst naar het proces van het beheren van voorraad alle processen gerelateerd aan de orderverwerking ongeacht van welk verkoopkanaal de bestelling geinitieerd is.
Het juist uitvoeren van bestellingen vereist coördinatie tussen verschillende afdelingen, waardoor KPI’s soms moeilijk meetbaar zijn. Nuttige KPI’s zijn: Totale internal kosten per bestelling, het percentage clean orders, de snelheid van order naar verzending en het backorder percentage.
Reviews
There are no reviews yet.