Odoo

Odoo is een open-sourceplatform voor bedrijfsbeheer dat wereldwijd door meer dan 7 miljoen gebruikers wordt gebruikt. Het systeem werkt volgens een alles-in-één principe en biedt zo een multitud aan tools, zoals: ERP, CRM, e-commerce, productie, boekhouding, enz.. Naast meer dan 30 kernmodules die het hele spectrum van bedrijfsprocessen bestrijken, biedt Odoo duizenden apps. In de…

Category: ,

Description

Odoo is een open-sourceplatform voor bedrijfsbeheer dat wereldwijd door meer dan 7 miljoen gebruikers wordt gebruikt. Het systeem werkt volgens een alles-in-één principe en biedt zo een multitud aan tools, zoals: ERP, CRM, e-commerce, productie, boekhouding, enz.. Naast meer dan 30 kernmodules die het hele spectrum van bedrijfsprocessen bestrijken, biedt Odoo duizenden apps. In de afgelopen jaren is Odoo meermaals gerangschikt in de top 10 van beste ERP’s op de markt voor een breed scala aan bedrijven, van verschillende grootte. Het platform is breed ondersteund in de ontwikkelaarsgemeenschap.

Sinds zijn oprichting in 2002 heeft Odoo een indrukwekkende groei doorgemaakt. De succesformule van Odoo schuilt grotendeels in het intuïtieve gebruik van het platform en de volledigheid aan toepassingen.

Van oorsprong is Odoo een ERP- en CRM-systeem. Vandaag de dag excellereert de onderneming nog steeds op het gebied van deze systeemtypen, maar inmiddels is Odoo ook in staat om vrijwel alle andere processen binnen uw organisatie te beheren. Het voordeel voor de gebruiker is dat deze aanpak geen dure integraties meer vergt. Odoo-apps zijn standaard perfect met elkaar geïntegreerd, zodat u uw volledig bedrijfsproces end-to-end kan digitaliseren en hiervan de voordelen kunt ondervinden. Anderzijds is het systeem uiteraard niet op ieder vlak best-in-breed. Voor die bedrijven die Odoo niet voor de volledige digitale architectuur willen inzetten, biedt het systeem goede koppelmogelijkheden.

De introductie van een ERP zoals Odoo helpt ondernemingen om de bedrijfsvoering te stroomlijnen. Het Odoo ERP-systeem ontwikkelt zich sneller dan gemiddeld op de markt, waarbij ieder jaar een belangrijke grote release plaatsvindt. Hierdoor is Odoo voor veel organisaties een logische keuze in hun digitale transformatie.

De implementatie van Odoo begint met een uitgebreide analyse van uw bestaande en gewenste bedrijfsprocessen. Dit resulteert in een document dat beschrijft welke Odoo apps er gebruikt moetenen worden, hoe deze moeten worden ingesteld en welke eventuele maatwerk aanpassingen er noodzakelijk zijn.

SAMENGEVAT

Odoo is een open-sourceplatform voor bedrijfsbeheer dat wereldwijd door meer dan 7 miljoen gebruikers wordt gebruikt. Het systeem werkt volgens een alles-in-één principe en biedt zo een multitud aan tools, zoals: ERP, CRM, e-commerce, productie, boekhouding, enz.. Naast meer dan 30 kernmodules die het hele spectrum van bedrijfsprocessen bestrijken, biedt Odoo duizenden apps. In de…

Alles wat je moet weten over Odoo

Handleidingen

Volgt.

Google Analytics vereist dat gebruikers van de service een privacybeleid hebben om te voldoen aan privacywetten.

Een webproperty mag slechts in één Google Analytics-account worden bijgehouden. Het wordt niet aanbevolen om één webproperty in verschillende Analytics-accounts bij te houden.

Google Analytics is een geavanceerd sitestatistiekenprogramma dat door middel van een kleine tracking code in de broncode van uw website gebruikers ‘volgt’ gedurende het bezoek aan uw site en terugkerende gebruikers kan herkennen. De trackingcode kan rechtstreeks in de broncode worden geplaatst of door middel van een tool zoals Google Tag Manager. Om gevolgd te worden moeten gebruikers toestemming geven voor het plaatsen van een zogenaamde cookie op de computer van de gebruiker.

Net als Universal Analytics is Google Analytics 4 een gratis tool van Google.

Universal Analytics wordt vanaf 1 juli 2023 vervangen door Google Analytics 4. Vanaf 1 juli 2023 verwerken standaard Universal Analytics-property’s geen gegevens meer.

Google Analytics 4 (GA4) voldoet niet volledig aan de AVG, wat veel gebruikers binnen de EU zorgen baart. Na de ongeldigverklaring van het Privacy Shield-raamwerk in 2020 moet Google de gegevensbescherming tussen de EU en de VS nog reguleren.

Google Tag Manager is een product van Google waarmee u een fijnmazige tracking kan opzetten voor uw digitale toepassing. De basis van deze tracking is een enkele referentie in de broncode van uw toepassing naar Google Tag Manager in uw broncode. In Google Tag Manager maakt u vervolgens de verbinding naar andere instrumenten die tracking vereisen.

Er zijn veel verschillen tussen Google Analytics 4 (GA4) en Universal Analytics (UA). Hoewel de term gebruikers hetzelfde lijkt, verschilt de berekening voor deze statistiek tussen UA en GA4. Universal Analytics gebruikt ‘Totaal aantal’ gebruikers en Google Analytics 4 gebruikt ‘Actieve gebruikers’.

GA4 heeft momenteel geen mogelijkheid om ‘Views’ (Weergaven) te configureren. Door weergaven te gebruiken, kunt u een testplaats hebben en uw gegevens opschonen door bijvoorbeeld intern verkeer te filteren. Dit wordt algemeen gezien als een van de belangrijkste ontbrekende functionaliteiten van GA4.

Google Analytics 4 is event driven. Dit heeft ertoe geleid dat Google de ‘bounce rate’ statistiek heeft vervangen door een nieuwe ‘engagement rate’ statistiek.

Onder microconversies worden kleine conversies verstaan die de interesse van uw gebruiker in uw product of dienst aanduiden. Voorbeelden van microconversies zijn de inschrijving op een nieuwsbrief of het downloaden van een white paper. Macroconversies betreffen uw conversies die rechtstreeks matchen met uw bedrijfsdoelstellingen. Voorbeelden van macroconversies zijn een bestelling, offerteaanvraag of contactopname.

Het organische verkeer (organic traffic) van uw website zijn de bezoekers op de website afkomstig uit de natuurlijke zoekresultaten.

Het referral verkeer van een website is het verkeer afkomstig van een andere website.

Er zijn veel alternatieven voor Google Analytics. Matomo (voorheen bekend als Piwik) is een open-source analyseplatform dat gedetailleerde analysegegevens biedt. Het Microsoft-equivalent van Google Analytics heet Clarity. Adobe Analytics is een betaald geavanceerd analyseplatform.

UTM staat voor Urchin Tracking Module, enkele parameters die aan het einde van een internetadres (URL) worden toegevoegd om te weten te komen hoe effectief een bepaalde online marketingcampagne was. De UTM-parameters zijn source (bron van de bezoeker), medium, name (van de campagne), term (gebruikte zoekwoorden in de campagne) en content type. Google biedt een eenvoudige UTM builder om een hyperlink met de juiste UTM- parameters te bouwen.

Reviews

There are no reviews yet.

Be the first to review “Odoo”

Your email address will not be published. Required fields are marked *