Description
Google Search Console is een gratis instrument van Google die iedereen met een website kan helpen beter te begrijpen hoe deze presteert in de Google zoekmachine. Google Search Console biedt informatie over hoe Google websites crawlt, indexeert en bedient.
Om gebruik te kunnen maken van Google Search Console moet u eenmaal het eigendom van uw site verifieren. Wanneer u toegang heeft, dan vindt u daar binnen enkele uren of dagen informatie over hoe Google u site momenteel al kent.
Het is aan te bevelen om snel een sitemap in te dienen bij Google Search Console. In een sitemap geeft u aan uit welke pagina’s uw site bestaat, zodat Google minder moeite hoeft te doen om deze te ontdekken. Het indienen van een sitemap via kan de vindbaarheid van uw site dus versnellen.
In verschillende overzichtelijke secties krijgt u via Google Search Console ook zicht op eventuele fouten die Google constateert, zodat u die kan oplossen. Denk daarbij aan problemen eventuele beveiligingsproblemen, problemen met de snelheid van uw site en problemen met de mobiele weergave van uw site.
SAMENGEVAT
Google Search Console is een gratis instrument van Google die iedereen met een website kan helpen beter te begrijpen hoe deze presteert in de Google zoekmachine. Google Search Console biedt informatie over hoe Google websites crawlt, indexeert en bedient. Om gebruik te kunnen maken van Google Search Console moet u eenmaal het eigendom van uw…
Deze technologie wordt door ons gebruikt bij: Inspiratiesessie Digital commerce, Masterclasses & coaching, Zoekmachineoptimalisatie.
Google Search Console verschilt met Google Analytics: Google Search meet de prestatie van uw site in de zoekmachines, terwijl Google Analytics vooral gericht is op het gedrag van uw gebruikers. Door Google Search Console te koppelen aan Google Analytics wordt het eenvoudiger om te begrijpen hoe de rankings en specifieke zoekwoorden de organische prestaties en het gebruikersgedrag op uw site beïnvloeden.
Handleidingen
Volgt.
Nuttige bronnen
Een PIM wordt gebruikt om uw productgegevens te consolideren en centraal te beheren. U kunt het verrijken met aanvullende informatie zoals accessoires, attributen, classificatie, hiërarchieën, lokalisatie en media -activa en video’s. Systemen zoals Magento of Shopware hebben automatisch toegang tot en ophalen van deze gegevens via een interface en weergeven in uw online winkel.
Reviews
There are no reviews yet.