Description
Google Search Console is een gratis instrument van Google die iedereen met een website kan helpen beter te begrijpen hoe deze presteert in de Google zoekmachine. Google Search Console biedt informatie over hoe Google websites crawlt, indexeert en bedient.
Om gebruik te kunnen maken van Google Search Console moet u eenmaal het eigendom van uw site verifieren. Wanneer u toegang heeft, dan vindt u daar binnen enkele uren of dagen informatie over hoe Google u site momenteel al kent.
Het is aan te bevelen om snel een sitemap in te dienen bij Google Search Console. In een sitemap geeft u aan uit welke pagina’s uw site bestaat, zodat Google minder moeite hoeft te doen om deze te ontdekken. Het indienen van een sitemap via kan de vindbaarheid van uw site dus versnellen.
In verschillende overzichtelijke secties krijgt u via Google Search Console ook zicht op eventuele fouten die Google constateert, zodat u die kan oplossen. Denk daarbij aan problemen eventuele beveiligingsproblemen, problemen met de snelheid van uw site en problemen met de mobiele weergave van uw site.
SAMENGEVAT
Google Search Console is een gratis instrument van Google die iedereen met een website kan helpen beter te begrijpen hoe deze presteert in de Google zoekmachine. Google Search Console biedt informatie over hoe Google websites crawlt, indexeert en bedient. Om gebruik te kunnen maken van Google Search Console moet u eenmaal het eigendom van uw…
Deze technologie wordt door ons gebruikt bij: Inspiratiesessie Digital commerce, Masterclasses & coaching, Zoekmachineoptimalisatie.
Google Search Console verschilt met Google Analytics: Google Search meet de prestatie van uw site in de zoekmachines, terwijl Google Analytics vooral gericht is op het gedrag van uw gebruikers. Door Google Search Console te koppelen aan Google Analytics wordt het eenvoudiger om te begrijpen hoe de rankings en specifieke zoekwoorden de organische prestaties en het gebruikersgedrag op uw site beïnvloeden.
Handleidingen
Volgt.
Nuttige bronnen
Het orderbeheerproces kan verdeeld worden over verschillende fasen. De eerste fase van elk orderbeheerproces begint wanneer een klant een bestelling plaatst bij uw bedrijf en u de betaling daarvan int. De details van de bestelling worden vervolgens doorgestuurd naar uw magazijn voor verzending. Fase 2 betreft het verzenden van de bestelling. Wanneer producten vanuit uw eigen magazijn worden gestuurd, dan begint de verwerking met het picken van de producten conform de pakbon. De individuele producten worden vervolgens ingepakt en de bestelling wordt nog eens op correctheid gecontroleerd. Na controle volgt het verzendlabel, het versturen en de verzendbevestiging naar de klant. In fase 2 kunnen er ook meerdere contacten zijn met leveranciers. Wanneer u bijvoorbeeld gebruik maakt van 3PL (Third party logistics, ofwel een extern fulfilment bedrijf), dropshipping of wanneer u bestelde producten niet op voorraad heeft en een backorder moet plaatsen. In een derde fase komen de post-sale serviceprocessen naar voren. In deze fase nemen bedrijven contact op met klanten om feedback te vragen over de bestelling. Ook worden eventuele retouren en terugbetalingen in deze fase beheerd.
Omnichannel order management verwijst naar het proces van het beheren van voorraad alle processen gerelateerd aan de orderverwerking ongeacht van welk verkoopkanaal de bestelling geinitieerd is.
Het juist uitvoeren van bestellingen vereist coördinatie tussen verschillende afdelingen, waardoor KPI’s soms moeilijk meetbaar zijn. Nuttige KPI’s zijn: Totale internal kosten per bestelling, het percentage clean orders, de snelheid van order naar verzending en het backorder percentage.
Reviews
There are no reviews yet.