Description
Google Search Console is een gratis instrument van Google die iedereen met een website kan helpen beter te begrijpen hoe deze presteert in de Google zoekmachine. Google Search Console biedt informatie over hoe Google websites crawlt, indexeert en bedient.
Om gebruik te kunnen maken van Google Search Console moet u eenmaal het eigendom van uw site verifieren. Wanneer u toegang heeft, dan vindt u daar binnen enkele uren of dagen informatie over hoe Google u site momenteel al kent.
Het is aan te bevelen om snel een sitemap in te dienen bij Google Search Console. In een sitemap geeft u aan uit welke pagina’s uw site bestaat, zodat Google minder moeite hoeft te doen om deze te ontdekken. Het indienen van een sitemap via kan de vindbaarheid van uw site dus versnellen.
In verschillende overzichtelijke secties krijgt u via Google Search Console ook zicht op eventuele fouten die Google constateert, zodat u die kan oplossen. Denk daarbij aan problemen eventuele beveiligingsproblemen, problemen met de snelheid van uw site en problemen met de mobiele weergave van uw site.
SAMENGEVAT
Google Search Console is een gratis instrument van Google die iedereen met een website kan helpen beter te begrijpen hoe deze presteert in de Google zoekmachine. Google Search Console biedt informatie over hoe Google websites crawlt, indexeert en bedient. Om gebruik te kunnen maken van Google Search Console moet u eenmaal het eigendom van uw…
Deze technologie wordt door ons gebruikt bij: Inspiratiesessie Digital commerce, Masterclasses & coaching, Zoekmachineoptimalisatie.
Google Search Console verschilt met Google Analytics: Google Search meet de prestatie van uw site in de zoekmachines, terwijl Google Analytics vooral gericht is op het gedrag van uw gebruikers. Door Google Search Console te koppelen aan Google Analytics wordt het eenvoudiger om te begrijpen hoe de rankings en specifieke zoekwoorden de organische prestaties en het gebruikersgedrag op uw site beïnvloeden.
Handleidingen
Volgt.
Nuttige bronnen
Cost Per Click (CPC) is een biedmodel voor betaalde advertenties. Bieden op basis van CPC betekent dat u betaalt voor elke klik op uw advertenties. Bijna alle advertentieplatforms gebruiken bieden op basis van kosten per klik. De kost van een klik hangt af van de branche waarin u opereert, de hoeveelheid concurrenten die ook bieden voor advertentieruimte en de advertentiepositie die u beoogt.
Wanneer u adverteert via Google, Facebook of ieder ander (offline) medium, wenst u uiteraard te weten wat dat u opbrengt. Meestal meten ondernemers dan rechtlijning de conversie van klik naar aankoop. De meeste klanten converteren echter niet op 1 enkele media uiting. Zij zien bijvoorbeeld uw product op social media, bekijken uw website eens en vinden u enkele dagen later terug in Google. Eerlijker zou in dit scenario zijn om een deel van de omzet toe te wijzen aan uw social media en een ander deel aan Google. Met media- of conversie attributie meet u de toegevoegde waarde van verschillende kanalen en campagnes ten opzichte van uw omzet. Ook wanneer deze niet rechtlijnig van klik naar aankoop een rol hebben gespeeld.
Reviews
There are no reviews yet.