Description
Google Data Studio (GDS) is een business intelligence product van Google waarmee u allerlei data vanuit verschillende bronnen kan combineren en visualiseren in grafieken voor een verbeterde besluitvorming.
De basis van Google Data Studio is data. Deze data kan u via een CSV-bestand importeren uit vrijwel iedere denkbare gegevensbron of rechtstreeks koppelen met behulp van een connector. Google maakt hierin onderscheid tussen verschillende typen connectoren, of koppelingen.
Wanneer u een bron heeft toegevoegd kan u hierop een tabel of grafiek bouwen. U kan data uit verschillende bronnen ook op basis van een gemeenschappelijke sleutel (‘key’) combineren (‘blenden’) om eventuele relaties inzichtelijk te maken.
SAMENGEVAT
Google Data Studio (GDS) is een business intelligence product van Google waarmee u allerlei data vanuit verschillende bronnen kan combineren en visualiseren in grafieken voor een verbeterde besluitvorming. De basis van Google Data Studio is data. Deze data kan u via een CSV-bestand importeren uit vrijwel iedere denkbare gegevensbron of rechtstreeks koppelen met behulp van…
Google Datastudio connecteert zonder veel moeite met andere Google producten, zoals Analytics, Ads, Spreadsheets, BigQuery, Campaign Manager, Surveys en Search Console. Ook de gegevens uit social media zijn eenvoudig in te laden met behulp van zogenaamde ‘partner connectors’. Tot slot kan eenieder die dat wenst een eigen, op maat, koppeling bouwen.
De rapporten in Google Datastudio zijn eenvoudig te delen met anderen. U kan mensen met verschillende rechten toegang geven tot Google Datastudio of het dashboard op internet publiceren. Gebruikers kunnen op hun beurt de gepubliceerde tabellen en grafieken aanpassen met behulp van filters.
Databronnen
Met Google Datastudio combineert u verschillende databronnen. Voor sommige koppelingen zijn betaalde diensten nodig.
Combineren
In Google Datastudio kan u eenvoudig databronnen met elkaar kunnen combineren, ofwel blenden.
Rapporteren
Met behulp van downloadbare tabellen en geavanceerde visualisaties rapporteert u via Google Datastudio aan verschillende doelgroepen binnen uw onderneming.
Handleidingen
Handleiding volgt.
Gebruikerstesten vinden meestal één of twee keer tegen het einde van een ontwerp- of ontwikkelingsproces plaats. Dit wordt ook wel summative testing genoemd. Het testen van een werkend prototype komt dichter bij het eindresultaat, dus het is begrijpelijk dat ontwerpers ervoor kiezen om laat te testen als er beperkte tijd en investering is om te testen. Hoewel het testen in een laat stadium belangrijk is, zou het uitvoeren van vroege tests met minder complete ontwerpen (formative testing) ook een fundamenteel onderdeel van het ontwerpproces moeten zijn. Door vroeg in het ontwerpproces te testen, kunnen grote (fundamentele) problemen worden gevonden, die zeer kostbaar zijn om later te herstellen.
Reviews
There are no reviews yet.