Description
Google Data Studio (GDS) is een business intelligence product van Google waarmee u allerlei data vanuit verschillende bronnen kan combineren en visualiseren in grafieken voor een verbeterde besluitvorming.
De basis van Google Data Studio is data. Deze data kan u via een CSV-bestand importeren uit vrijwel iedere denkbare gegevensbron of rechtstreeks koppelen met behulp van een connector. Google maakt hierin onderscheid tussen verschillende typen connectoren, of koppelingen.
Wanneer u een bron heeft toegevoegd kan u hierop een tabel of grafiek bouwen. U kan data uit verschillende bronnen ook op basis van een gemeenschappelijke sleutel (‘key’) combineren (‘blenden’) om eventuele relaties inzichtelijk te maken.
SAMENGEVAT
Google Data Studio (GDS) is een business intelligence product van Google waarmee u allerlei data vanuit verschillende bronnen kan combineren en visualiseren in grafieken voor een verbeterde besluitvorming. De basis van Google Data Studio is data. Deze data kan u via een CSV-bestand importeren uit vrijwel iedere denkbare gegevensbron of rechtstreeks koppelen met behulp van…
Google Datastudio connecteert zonder veel moeite met andere Google producten, zoals Analytics, Ads, Spreadsheets, BigQuery, Campaign Manager, Surveys en Search Console. Ook de gegevens uit social media zijn eenvoudig in te laden met behulp van zogenaamde ‘partner connectors’. Tot slot kan eenieder die dat wenst een eigen, op maat, koppeling bouwen.
De rapporten in Google Datastudio zijn eenvoudig te delen met anderen. U kan mensen met verschillende rechten toegang geven tot Google Datastudio of het dashboard op internet publiceren. Gebruikers kunnen op hun beurt de gepubliceerde tabellen en grafieken aanpassen met behulp van filters.
Databronnen
Met Google Datastudio combineert u verschillende databronnen. Voor sommige koppelingen zijn betaalde diensten nodig.
Combineren
In Google Datastudio kan u eenvoudig databronnen met elkaar kunnen combineren, ofwel blenden.
Rapporteren
Met behulp van downloadbare tabellen en geavanceerde visualisaties rapporteert u via Google Datastudio aan verschillende doelgroepen binnen uw onderneming.
Handleidingen
Handleiding volgt.
Het orderbeheerproces kan verdeeld worden over verschillende fasen. De eerste fase van elk orderbeheerproces begint wanneer een klant een bestelling plaatst bij uw bedrijf en u de betaling daarvan int. De details van de bestelling worden vervolgens doorgestuurd naar uw magazijn voor verzending. Fase 2 betreft het verzenden van de bestelling. Wanneer producten vanuit uw eigen magazijn worden gestuurd, dan begint de verwerking met het picken van de producten conform de pakbon. De individuele producten worden vervolgens ingepakt en de bestelling wordt nog eens op correctheid gecontroleerd. Na controle volgt het verzendlabel, het versturen en de verzendbevestiging naar de klant. In fase 2 kunnen er ook meerdere contacten zijn met leveranciers. Wanneer u bijvoorbeeld gebruik maakt van 3PL (Third party logistics, ofwel een extern fulfilment bedrijf), dropshipping of wanneer u bestelde producten niet op voorraad heeft en een backorder moet plaatsen. In een derde fase komen de post-sale serviceprocessen naar voren. In deze fase nemen bedrijven contact op met klanten om feedback te vragen over de bestelling. Ook worden eventuele retouren en terugbetalingen in deze fase beheerd.
Omnichannel order management verwijst naar het proces van het beheren van voorraad alle processen gerelateerd aan de orderverwerking ongeacht van welk verkoopkanaal de bestelling geinitieerd is.
Het juist uitvoeren van bestellingen vereist coördinatie tussen verschillende afdelingen, waardoor KPI’s soms moeilijk meetbaar zijn. Nuttige KPI’s zijn: Totale internal kosten per bestelling, het percentage clean orders, de snelheid van order naar verzending en het backorder percentage.
Reviews
There are no reviews yet.