Google Analytics

Google Analytics is een instrument van Google waarmee u gegevens kan verzamelen over uw websitebezoekers. Google Analytics stelt u in staat uitgebreide analyses te maken om uw digitale aanwezigheid constant te verbeteren en uw marketinginspanningen te meten. Via Google Analytics krijgt u antwoord op eenvoudige vragen (“Hoeveel bezoekers heeft mijn website?”) en gaat u complexere…

Category: ,

Description

Google Analytics is een instrument van Google waarmee u gegevens kan verzamelen over uw websitebezoekers. Google Analytics stelt u in staat uitgebreide analyses te maken om uw digitale aanwezigheid constant te verbeteren en uw marketinginspanningen te meten. Via Google Analytics krijgt u antwoord op eenvoudige vragen (“Hoeveel bezoekers heeft mijn website?”) en gaat u complexere vraagstukken (“Aan welk medium alloceer ik welk mediabudget?”) beter te lijf. Zonder het gebruik van sitestatistieken tast u eigenlijk in het duister voor wat betreft de rentabiliteit van uw inspanningen. Google Analytics is de mondiale marktleider op het gebied van sitestatistieken.

Google Analytics 4 (GA4) is de courante versie van Google Analytics en vervangt het voorgaande platform, Google Universal Analytics (UA). GA4 geeft een compleet inzicht in het gedrag van gebruikers tussen de verschillende apparaten en kanalen die zij gebruiken, met respect voor hun privacy.

GA4 werkt met een event-driven datamodel. Het platform meet een serie van events, interacties tussen de gebruiker en uw digitale aanbod. Een event kan bijvoorbeeld het bekijken van een pagina of het toevoegen van een product aan een winkelwagen zijn. Bij elk event kan er via parameters extra informatie worden doorgeven die de analist context schaft over het event. Een parameter bij het vullen van de winkelwagen kan bijvoorbeeld de prijs van het artikel zijn. GA4 komt met een reekst standaard events, maar de analist kan ook eigen events definieren.

SAMENGEVAT

Google Analytics is een instrument van Google waarmee u gegevens kan verzamelen over uw websitebezoekers. Google Analytics stelt u in staat uitgebreide analyses te maken om uw digitale aanwezigheid constant te verbeteren en uw marketinginspanningen te meten. Via Google Analytics krijgt u antwoord op eenvoudige vragen (“Hoeveel bezoekers heeft mijn website?”) en gaat u complexere…

Google demo Google Analytics 4 (GA4)

Digitaal mature organisaties zullen merken dat de inzichten uit Google Analytics de meeste waarde bieden wanneer deze zijn toegespitst op de eigen organisatie en worden gecombineerd met andere data. Sommige Google kanalen zijn eenvoudig te combineren met Google Analytics, bijvoorbeeld de data die u verkrijgt uit Google Ads of Google Merchant Center. Voor de combinatie met andere data gebruikt EMAKERS het geavanceerde en in house ontwikkelde dashboard smart insights op basis van Google Datastudio.

Inzicht gebruikers

Met Google Analytics kan u achterhalen wie uw gebruikers zijn. Dat begint meestal bij eenvoudige demografische gegevens, zoals hoeveel bezoekers er uit bepaalde landen of steden afkomstig zijn. Meer geavanceerde analyses bevatten ook de technologie die zij gebruiken en hoe ze bij uw aanbod terecht zijn gekomen. Ook kan u onderscheid maken tussen acquisitie (nieuwe gebruikers) en retentie (bestaande gebruikers).

Inzicht gebruik

Met Google Analyics bent u in staat het ‘gedrag’ van uw gebruikers te meten. Welke zoekopdrachten voeren zij uit op uw site, welke navigatiepaden volgen zij en waar haken potentiele kopers af? Google Analytics stelt u eenvoudig in staat om de conversies binnen uw digitaal aanbod inzichtelijk te maken. Zo herkent u op tijd eventuele problemen in het bestelproces of kan u belangrijke pagina’s via A/B-tests optimaliseren.

Inzicht ROI marketing

Met Google Analytics verkrijgt u een beter beeld over het effect van uw marketinginspanningen. Via een juiste UTM-tracking infrastructuur meet u de conversies van de door u ingezette media naar uw aanbod en volgt u gebruikers tot aan de aankoop. Meestal kopen klanten niet in een rechte lijn bij u: ze hebben uw aanbod al eerder bekeken. Google Analytics stelt u in staat om de verschillende media die tot u hebben geleid inzichtelijk te maken en het belang van die media via een doordacht attributiemodel te waarderen.

Handleidingen

Momenteel zijn onze Google Analytics handleidingen nog in ontwikkeling.

Een ERP-systeem is een systeem dat de belangrijkste bedrijfsprocessen digitaliseerd en soms automatiseert. Het systeem omvat de meest belangrijke processen op het gebied van uw Boekhouding, Inkoop, Logistiek, Magazijnbeheer, Planning, Productie en Verkoop.

Exact hanteert API limieten om de betrouwbaarheid en stabiliteit van geintegreerde diensten zoals TransMission te waarborgen, aangezien dit type systemen regelmatig grote pieken kan veroorzaken in het aantal systeemverzoeken.

De limieten zijn ingesteld op een reeks parameters, waaronder:

  1. 5.000 API-aanroepen per app, per bedrijf, per dag;
  2. 200 token-eindpuntaanroepen per API-sleutel, per gebruiker, per dag; u mag niet vaker dan eens per 10 minuten een nieuw toegangstoken aanvragen;
  3. niet meer dan 10 fouten per API-sleutel, per gebruiker, per bedrijf, per eindpunt en per uur; wanneer u deze limiet overschrijdt, wordt uw API-sleutel tijdelijk geblokkeerd voor het doen van verdere verzoeken;
  4. verplichte filtering op enkele en bulk-endpoints waar synchronisatie-API’s beschikbaar zijn.

Op basis van een zogenaamd fair use-beleid kunnen eventueel corrigerende maatregelen genomen worden als de limieten te vaak wordt overschreden. Denk dan bijvoorbeeld aan het dagelijks en herhaaldelijk downloaden van ongewijzigde gegevens.

Exact Online biedt u de optie om uw administratie in te zien en bij te werken via de browser, terwijl uw boekhouder of accountant kan meekijken wanneer u dat wenst. Exact Online presteert daarnaast zeer goed op het gebied van financiele analyse.

Reviews

There are no reviews yet.

Be the first to review “Google Analytics”

Your email address will not be published. Required fields are marked *