Description
Exact is oorspronkelijk een boekhoudprogramma dat is uitgegroeid tot 1 van de meest gekende ERP–systemen voor kleine en middelgrote ondernemingen. Exact combineert financiële, logistieke, projectgerelateerde en administratieve bedrijfsprocessen in 1 systeem. Exact Online is de variant van Exact waarmee u in de cloud werkt.
Exact Online kent verschillende varianten, waarbij het boekhoudpakket de standaardversie betreft. Met zijn boekhoudpakket richt Exact zich op kleine en middelgrote ondernemingen die zelf online boekhouden en de controles of aangiftes laten verzorgen door een boekhouder of accountant. Zo is de facturatie of het dashboard van de software volledig gericht op ondernemers zelf. Met Exact Online heeft u de mogelijkheid om real time samen te werken met een externe accountant, die u toegang geeft tot uw administratie.
Aanvullen kent Exact Online versies voor specifieke bedrijfsactiviteiten, zoals projectmanagement, handel of productie. Naast boekhouding, bevatten deze versies aanvullende modules. Bijvoorbeeld voor productmanagement of voorraadbeheer.
Exact is inmiddels verreweg de grootste speler in zijn marktsegment in de Benelux, waardoor zij schaalvoordeel en lokale kennis in 1 bieden. De grote groei van Exact Online is deels door overnames. Zo namen zij in 2019 bijvoorbeeld het Belgische WinBooks over en in 2020 zowel UNIT4 als Officient.
Vanwege de populariteit van Exact ontwikkelde EMAKERS een uitgebreide connectie tussen Exact Online en Shopware: TransMission.
SAMENGEVAT
Exact is oorspronkelijk een boekhoudprogramma dat is uitgegroeid tot 1 van de meest gekende ERP–systemen voor kleine en middelgrote ondernemingen. Exact combineert financiële, logistieke, projectgerelateerde en administratieve bedrijfsprocessen in 1 systeem. Exact Online is de variant van Exact waarmee u in de cloud werkt. Exact Online kent verschillende varianten, waarbij het boekhoudpakket de standaardversie betreft. Met…
Onze Exact Online diensten : Systeemintegratie, Systeemmigratie.
Handleidingen
Volgt.
Het orderbeheerproces kan verdeeld worden over verschillende fasen. De eerste fase van elk orderbeheerproces begint wanneer een klant een bestelling plaatst bij uw bedrijf en u de betaling daarvan int. De details van de bestelling worden vervolgens doorgestuurd naar uw magazijn voor verzending. Fase 2 betreft het verzenden van de bestelling. Wanneer producten vanuit uw eigen magazijn worden gestuurd, dan begint de verwerking met het picken van de producten conform de pakbon. De individuele producten worden vervolgens ingepakt en de bestelling wordt nog eens op correctheid gecontroleerd. Na controle volgt het verzendlabel, het versturen en de verzendbevestiging naar de klant. In fase 2 kunnen er ook meerdere contacten zijn met leveranciers. Wanneer u bijvoorbeeld gebruik maakt van 3PL (Third party logistics, ofwel een extern fulfilment bedrijf), dropshipping of wanneer u bestelde producten niet op voorraad heeft en een backorder moet plaatsen. In een derde fase komen de post-sale serviceprocessen naar voren. In deze fase nemen bedrijven contact op met klanten om feedback te vragen over de bestelling. Ook worden eventuele retouren en terugbetalingen in deze fase beheerd.
Omnichannel order management verwijst naar het proces van het beheren van voorraad alle processen gerelateerd aan de orderverwerking ongeacht van welk verkoopkanaal de bestelling geinitieerd is.
Het juist uitvoeren van bestellingen vereist coördinatie tussen verschillende afdelingen, waardoor KPI’s soms moeilijk meetbaar zijn. Nuttige KPI’s zijn: Totale internal kosten per bestelling, het percentage clean orders, de snelheid van order naar verzending en het backorder percentage.
Reviews
There are no reviews yet.