Bigcommerce

BigCommerce is een cloudgebaseerd e-commerceplatform voor de online verkoop van fysieke en digitale producten. Het platform biedt een zogenaamde alles-in-één oplossing: domeinnaam, webhosting, ontwerptools, productinventaris en -beheer, betalingsintegratie, verzending en belasting instellingen, marketing- en SEO-tools en de meest actuele beveiligings- en prestatiefuncties. Bigcommerce volgt een software as a service (SaaS)-model, wat betekent dat u een…

Category:

Description

BigCommerce is een cloudgebaseerd e-commerceplatform voor de online verkoop van fysieke en digitale producten. Het platform biedt een zogenaamde alles-in-één oplossing: domeinnaam, webhosting, ontwerptools, productinventaris en -beheer, betalingsintegratie, verzending en belasting instellingen, marketing- en SEO-tools en de meest actuele beveiligings- en prestatiefuncties. Bigcommerce volgt een software as a service (SaaS)-model, wat betekent dat u een maandelijks abonnement betaalt om de software via uw browser te gebruiken. BigCommerce is wereldwijd actief en wordt gebruikt als motor voor meer dan 60.000 webshops.
Het Bigcommerce platform is geoptimaliseerd voor grote bedrijven, winkels met een groot productaanbod en direct-to-consumer startups die een grote groei verwachten. Het betreft een zeer geavanceerd platform met een innovatieve motor voor op maat customization. Daartegenover staat dat het platform een steile leercurve vergt om meester te worden. Bigcommerce is een van oorsprong Amerikaans platform. Dat gezegd hebbende scoort het platform minder goed wanneer het het toepassen van meerdere talen in de shop betreft.

SAMENGEVAT

BigCommerce is een cloudgebaseerd e-commerceplatform voor de online verkoop van fysieke en digitale producten. Het platform biedt een zogenaamde alles-in-één oplossing: domeinnaam, webhosting, ontwerptools, productinventaris en -beheer, betalingsintegratie, verzending en belasting instellingen, marketing- en SEO-tools en de meest actuele beveiligings- en prestatiefuncties. Bigcommerce volgt een software as a service (SaaS)-model, wat betekent dat u een…

https://www.youtube.com/watch?v=YNT2B_1KJVE
Volg de Bigcommerce product tour voor een eerste blik op Bigcommerce
Shopware biedt een uitgebreide basis waarin u uw catalogus, klanten en bestellingen beheert. Door middel van zogenaamde klantgroepen kan u (automatisch) klantsegmenten aanmaken en per segment differentieren in bijvoorbeeld aanbod, prijsstelling of communicatie. Door middel van dynamische productgroepen kan u producten automatisch bundelen in een overzicht op basis van gemeenschappelijke producteigenschappen.

Content + commerce

Met de Shopping Experiences van Shopware maakt u middels een drag and drop interface eenvoudig landingspagina’s voor ieder type apparaat. De Shopware builder brengt opgemaakte teksten, afbeeldingen en video’s samen met uw productaanbod. Zo creeert u de meest indrukwekkende etalages of een komt een merkverhaal tot leven.

Multi-alles e-commerce

Met Shopware bent u in staat om op eenvoudige wijze verschillende shops vanuit 1 interface te beheren (multishop). U kan een product eenvoudig op meerdere sites te koop aanbieden en deze sites verschillende ontwerpen toekennen. Met Shopware kan u uzelf via talloze configuraties toespitsen op specifieke landen of regio’s, verschillende munteenheden en lokale BTW-verplichtingen.

Uitgebreide marktplaats

Evenals andere commerceplatformen beschikt Bigcommerce over een uitgebreide marktplaats met apps om eenvoudig nieuwe functies of integraties aan het platform toe te voegen.

Handleidingen

Volgt.

Veelgestelde vragen Bigcommerce

Het orderbeheerproces kan verdeeld worden over verschillende fasen. De eerste fase van elk orderbeheerproces begint wanneer een klant een bestelling plaatst bij uw bedrijf en u de betaling daarvan int. De details van de bestelling worden vervolgens doorgestuurd naar uw magazijn voor verzending. Fase 2 betreft het verzenden van de bestelling. Wanneer producten vanuit uw eigen magazijn worden gestuurd, dan begint de verwerking met het picken van de producten conform de pakbon. De individuele producten worden vervolgens ingepakt en de bestelling wordt nog eens op correctheid gecontroleerd. Na controle volgt het verzendlabel, het versturen en de verzendbevestiging naar de klant. In fase 2 kunnen er ook meerdere contacten zijn met leveranciers. Wanneer u bijvoorbeeld gebruik maakt van 3PL (Third party logistics, ofwel een extern fulfilment bedrijf), dropshipping of wanneer u bestelde producten niet op voorraad heeft en een backorder moet plaatsen. In een derde fase komen de post-sale serviceprocessen naar voren. In deze fase nemen bedrijven contact op met klanten om feedback te vragen over de bestelling. Ook worden eventuele retouren en terugbetalingen in deze fase beheerd.

Omnichannel order management verwijst naar het proces van het beheren van voorraad alle processen gerelateerd aan de orderverwerking ongeacht van welk verkoopkanaal de bestelling geinitieerd is.

Het juist uitvoeren van bestellingen vereist coördinatie tussen verschillende afdelingen, waardoor KPI’s soms moeilijk meetbaar zijn. Nuttige KPI’s zijn: Totale internal kosten per bestelling, het percentage clean orders, de snelheid van order naar verzending en het backorder percentage.

Reviews

There are no reviews yet.

Be the first to review “Bigcommerce”

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Select at least 2 products
to compare