Veelgestelde vragen (FAQ) over Digital commerce

Exact hanteert API limieten om de betrouwbaarheid en stabiliteit van geintegreerde diensten zoals TransMission te waarborgen, aangezien dit type systemen regelmatig grote pieken kan veroorzaken in het aantal systeemverzoeken.

De limieten zijn ingesteld op een reeks parameters, waaronder:

  1. 5.000 API-aanroepen per app, per bedrijf, per dag;
  2. 200 token-eindpuntaanroepen per API-sleutel, per gebruiker, per dag; u mag niet vaker dan eens per 10 minuten een nieuw toegangstoken aanvragen;
  3. niet meer dan 10 fouten per API-sleutel, per gebruiker, per bedrijf, per eindpunt en per uur; wanneer u deze limiet overschrijdt, wordt uw API-sleutel tijdelijk geblokkeerd voor het doen van verdere verzoeken;
  4. verplichte filtering op enkele en bulk-endpoints waar synchronisatie-API’s beschikbaar zijn.

Op basis van een zogenaamd fair use-beleid kunnen eventueel corrigerende maatregelen genomen worden als de limieten te vaak wordt overschreden. Denk dan bijvoorbeeld aan het dagelijks en herhaaldelijk downloaden van ongewijzigde gegevens.

Om TransMission te kunnen gebruiken heeft u een actief abonnement nodig op uw ERP-dienst, Shopware en TransMission. Om te koppelen met het ERP- of boekhoudsysteem dient een verbinding gemaakt te worden tussen de systemen middels gebruikersnaam en wachtwoord. Om de dienst foutloos te kunnen gebruiken, dient er gebruik gemaakt van unieke product-, klant- en bestelnummers. Wanneer u vermoedt dat uw systemen vervuild zijn, dan raden wij u aan eerst een grondige opschoning van uw gegevens uit te voeren.