Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Content Management Systemen (CMS)

Customer Relationship Management (CRM, oftewel klantenrelatiemanagement) gaat om het beheren van (mogelijke) klanten – en alle interacties die daarmee gepaard gaan. Vaak wordt CRM ondersteund door processen en geautomatiseerd door een CRM-systeem waarin alle verkoop-, diensten- en marketinggerelateerde interacties in verband met (mogelijke) klanten zijn geregistreerd. CRM heeft als doel om de klantwaarde te vergroten.

Een CRM-systeem helpt uw bedrijf om datasilo’s te overwinnen en één klantenbeeld verkrijgen, (echte) verkoopvooruizichten beter te identificeren met hun gegevens en klantenomzet te verhogen door betere upselling en cross-selling. Een CRM-systeem wordt voornamelijk gebruikt om klantgegevens en gegevens van zij die voor hen werken op te slaan. De op te slagen klantinteracties kunnen gaan van gegevens uit meetings, e-mails en telefoongesprekken tot sociale media interacties. Afhankelijk van de systeemfunctionaliteit kan dit manueel gedaan worden of automatisch opgeslagen worden. Andere functionaliteiten kunnen verband houden met het beheer van de verkooppijplijn, de mogelijkheid om verkoopprestaties te tracken of de automatisering van zich herhalende marketingtaken.

SAMENGEVAT

Customer Relationship Management (CRM, oftewel klantenrelatiemanagement) gaat om het beheren van (mogelijke) klanten – en alle interacties die daarmee gepaard gaan. Vaak wordt CRM ondersteund door processen en geautomatiseerd door een CRM-systeem waarin alle verkoop-, diensten- en marketinggerelateerde interacties in verband met (mogelijke) klanten zijn geregistreerd. CRM heeft als doel om de klantwaarde te vergroten.…

In de praktijk is de implementatie van een CRM strategie vaak een uitdaging voor zowel kleine als grote bedrijven. Een slechte implementatie kan een CRM-implementatie veranderen in een verheerlijkte database met bedrijven en contacten. Vele KMO’s zijn, door zulke horrorverhalen, terughoudend om hun Excel spreadsheets naar de prullenbak te verwijzen.

De goede toegankelijkheid en gebruiksgerichte werkstromen zijn vaak de doorslaggevende succesfactors bij CRM. Via verspreide gegevensreeksen die verbonden en toegankelijk zijn binnen één dashboard, zullen uw werknemers betere klantgegevens binnen handbereik hebben zodat ze kunnen slagen in hun klantgerelateerde doelstellingen.