Wat zijn de alternatieven voor Google Ads?

Category: Veelgestelde vragen SEA

In de meeste geografische markten is Google absolute marktleider met een marktaandeel van meer dan 90 procent. Andere zoekmachines zijn bijvoorbeeld Microsoft’s Bing of Yandex. Ook deze zoekmachines bieden advertentiemogelijkheden. Aangewakkerd door onrust over hoe Google omgaat met privacy zijn ook talloze kleinere zoekmachines ontstaan. Deze alternatieve zoekmachines, zoals DuckDuckGo, handelen ook miljoenen zoekopdrachten per dag af. Wanneer deze niet als bron van bezoek in uw statistieken voorkomen, dan loont het zeker te verdiepen in hun aanbod. Klanten zijn ook anders gaan zoeken. Steeds vaker wordt er gezocht via social media. Google Adwords vormt samen met Facebook Ads de meest populaire vorm van online advertising. Met de combinatie van Google Adwords en Facebook Ads heeft u de mogelijkheid het grootste online bereik te realiseren. De meeste producenten hebben echter geen breed bereik nodig en breed bereik gaat vrijwel altijd ten koste van de effectiviteit. In specifieke markten is de positie van e-commerce gigant Amazon tot slot al zo groot, dat het merendeel van de consumenten hun zoekopdracht gewoon op dat platform start. In de meeste geografische markten is Google absolute marktleider met een marktaandeel van meer dan 90 procent. Andere zoekmachines zijn bijvoorbeeld Microsoft’s Bing of Yandex. Ook deze zoekmachines bieden advertentiemogelijkheden. Aangewakkerd door onrust over hoe Google omgaat met privacy zijn ook talloze kleinere zoekmachines ontstaan. Deze alternatieve zoekmachines, zoals DuckDuckGo, handelen ook miljoenen zoekopdrachten per dag af. Wanneer deze niet als bron van bezoek in uw statistieken voorkomen, dan loont het zeker te verdiepen in hun aanbod. Klanten zijn ook anders gaan zoeken. Steeds vaker wordt er gezocht via social media. Google Adwords vormt samen met Facebook Ads de meest populaire vorm van online advertising. Met de combinatie van Google Adwords en Facebook Ads heeft u de mogelijkheid het grootste online bereik te realiseren. De meeste producenten hebben echter geen breed bereik nodig en breed bereik gaat vrijwel altijd ten koste van de effectiviteit. In specifieke markten is de positie van e-commerce gigant Amazon tot slot al zo groot, dat het merendeel van de consumenten hun zoekopdracht gewoon op dat platform start.