Your cart is currently empty!
Hoe weet ik waar mijn klanten op zoeken in Google?
—
by
Zoekmachinemarketing begint bij het oplijsten van relevante zoekwoorden waarop u wenst dat uw klanten bij u terechtkomen. U begint eenvoudig aan zo’n lijst door de belangrijkste woorden die direct in u opkomen te noteren. Kijk eens naar oude uitingen en welke woorden u vaak gebruikt om uw onderneming te beschrijven. Wanneer u zoekt in Google, dan worden de woorden die u intikt direct door Google aangevuld in een dropdown. Deze woorden suggereert Google niet zomaar, maar op basis van zoekopdrachten van anderen. Noteer de voor u relevante suggesties. Ook onderaan de zoekresultatenpagina van Google vindt u dergelijke suggesties, nadat u een zoekopdracht heeft uitgevoerd. In Google Search Console vindt u hoe gebruikers nu al bij u terecht komen.
Heeft u een lijst met mogelijke zoekwoorden? Kijk dan via een instrument zoals Google Trends hoeveel erop gezocht wordt. Uiteraard optimaliseert u voor woorden waarop veel wordt gezocht, anderzijds kan u veel concurrentie verwachten op woorden waarop veel wordt gezocht.
Voor het inzichtelijk maken van relevante zoekwoorden kan u ook gebruik maken van betalende diensten, zoals SEMRush of SERankinkg.