FAQ Category: Veelgestelde vragen Google Ads

  • Wat is Google Shopping Performance Max?

    Google Shopping Performance Max is de opvolger van Google Smart Shopping. Performance Max bestrijkt een mix van Google-kanalen (Search, Display, Discover, Gmail, Youtube en Shopping) in één campagne. Met Google Shopping Performance Max is het voor iedereen super eenvoudig om met alleen maar teksten, beelden, video’s en producten een campagne op te zetten. Google probeert…

  • Hoeveel budget heb ik nodig voor Google Ads?

    Met Google Ads kan u mogelijke klanten bereiken om te verleiden tot uw aanbod. Het benodigde budget voor Google Ads hangt af van uw marktpotentieel, doelstellingen, concurrentie, beschikbare marketingbudget en de prestatie van andere commerciele media. Wanneer u nog geen ervaring heeft met Google Ads adviseren wij met een beperkt bedrag (bijvoorbeeld 250 euro) aan…

  • Wat is remarketing?

    De meeste bezoekers op uw website kopen niet direct bij hun eerste bezoek. Zij surfen het internet en overwegen meerdere aanbiedingen. Remarketing is de marketingactiviteit waarbij u de bezoeker opnieuw benadert, nadat hij uw website heeft verlaten. Remarketing gebeurt bijvoorbeeld via Google Ads, Facebook Ads of direct mail.

  • Wat is Display Advertising in Google Ads?

    Display Advertising is een advertentiemogelijkheid in Google Ads op basis waarvan u advertenties kan laten tonen bij partners van Google. Dit zijn veelal niet-Google websites die advertenties toelaten die gemaakt worden in Google Ads.

  • Is Google Shopping relevant voor mijn type onderneming?

    Wanneer u een product heeft waarnaar wordt gezocht, dan is Google Shopping relevant voor uw bedrijf. Google Shopping-advertenties verschijnen vaak op een zeer zichtbaar deel van de zoekresultatenpagina van Google, boven of naast zoekadvertenties en organische resultaten. Omdat Google Shopping-advertenties een productfoto bevatten, vallen ze meer op in vergelijking met tekstadvertenties en organische resultaten.