Your cart is currently empty!
FAQ Category: Veelgestelde vragen Google Analytics
Wat is het verschil tussen micro- en macroconversies?
—
by
Onder microconversies worden kleine conversies verstaan die de interesse van uw gebruiker in uw product of dienst aanduiden. Voorbeelden van microconversies zijn de inschrijving op een nieuwsbrief of het downloaden van een white paper. Macroconversies betreffen uw conversies die rechtstreeks matchen met uw bedrijfsdoelstellingen. Voorbeelden van macroconversies zijn een bestelling, offerteaanvraag of contactopname.
Wat is Google Tag Manager?
—
by
Google Tag Manager is een product van Google waarmee u een fijnmazige tracking kan opzetten voor uw digitale toepassing. De basis van deze tracking is een enkele referentie in de broncode van uw toepassing naar Google Tag Manager in uw broncode. In Google Tag Manager maakt u vervolgens de verbinding naar andere instrumenten die tracking…
Wat zijn UTM parameters?
—
by
UTM staat voor Urchin Tracking Module, enkele parameters die aan het einde van een internetadres (URL) worden toegevoegd om te weten te komen hoe effectief een bepaalde online marketingcampagne was. De UTM-parameters zijn source (bron van de bezoeker), medium, name (van de campagne), term (gebruikte zoekwoorden in de campagne) en content type. Google biedt een…
Wat is referral verkeer?
—
by
Het referral verkeer van een website is het verkeer afkomstig van een andere website.
Wat is organisch verkeer in Google Analytics?
—
by
Het organische verkeer (organic traffic) van uw website zijn de bezoekers op de website afkomstig uit de natuurlijke zoekresultaten.
Vervangt GA4 UA?
—
by
Universal Analytics wordt vanaf 1 juli 2023 vervangen door Google Analytics 4. Vanaf 1 juli 2023 verwerken standaard Universal Analytics-property’s geen gegevens meer.
Is Google Analytics 4 gratis?
—
by
Net als Universal Analytics is Google Analytics 4 een gratis tool van Google.
Wat zijn alternatieven voor Google Analytics?
—
by
Er zijn veel alternatieven voor Google Analytics. Matomo (voorheen bekend als Piwik) is een open-source analyseplatform dat gedetailleerde analysegegevens biedt. Het Microsoft-equivalent van Google Analytics heet Clarity. Adobe Analytics is een betaald geavanceerd analyseplatform.
Heb ik een privacybeleid nodig voor Google Analytics?
—
by
Google Analytics vereist dat gebruikers van de service een privacybeleid hebben om te voldoen aan privacywetten.
Voldoet GA4 aan de AVG?
—
by
Google Analytics 4 (GA4) voldoet niet volledig aan de AVG, wat veel gebruikers binnen de EU zorgen baart. Na de ongeldigverklaring van het Privacy Shield-raamwerk in 2020 moet Google de gegevensbescherming tussen de EU en de VS nog reguleren.