Wanneer u zelf de technologie achter uw webshop onderhoudt wordt u frequent geconfronteerd met nodige updates of patches. Negeert u deze, dan kunnen er beveiligingsrisico’s of een verslechterde gebruikservaring ontstaan – wanneer u deze ondoordacht accepteert en uitvoert loopt u het risico dat uw website niet meer correct functioneert.
De technologie achter programma’s zoals WordPress en Shopware wordt beheerd en onderhouden door verschillen bedrijven, ieder met hun eigen cyclus waarin zij een nieuwe update van hun technologie beschikbaar stellen. De installatie van zo’n update kan problemen veroorzaken, waardoor bepaalde onderdelen (die u gebruikte) niet meer (goed) werken.
Er bestaan talloze redenen waarom updates wenselijk zijn, zoals:
- een verbetering van de technologie, inclusief het oplossen van bekende problemen (bug fixing);
- een beveiligingsrisico dat met de update wordt verholpen;
- benodigde update omdat het core systeem wordt geupdated;
- uitbreiding van de technologie met nieuwe functionaliteit.
Niet (goed) werkende software kan uw digitaal aanbod dus ernstig verstoren en daardoor kostbaar zijn voor uw organisatie.
SAMENGEVAT
Open source programma’s zoals WordPress en Shopware zijn zeer populair doordat de broncode openbaar is en daarmee de basisdienstverlening gratis. Dergelijke systemen bestaan uit een basis, het thema (een grafisch sjabloon waarin de website wordt gepresenteerd) en talloze plugins die specifieke functies mogelijk maken. Met een servicecontract houdt u de technologie van deze open source…
Wanneer u kiest voor het servicecontract van EMAKERS, dan stuur u ons eenvoudig uw vraag per e-mail. Afhankelijk van het type abonnement en de complexiteit van de vraag, beantwoorden wij u in maximaal 72 uur. Omdat continuiteit voor ons van grootst belang is, begrijpen we dat dat voor u ook is. Het onderhoudscontract omvat daarom onderstaande diensten.
Tests en updates
Het testen en updaten van (nieuwe) plugins. Dringende beveiligingsupdates worden binnen 48 uur uitgevoerd, andere updates vinden maandelijks plaats.
Controle
Een halfjaarlijkse controle van uw systeem: opschoning van databases, verbetering van de snelheid van uw webshop met behulp van caching, analyse van slecht onderhouden plugins en de controle van niet-werkende pagina’s (‘dode links’).
Hosting
De hosting van uw website of webshop op een snelle server. Eventueel kan dit uitgebreid worden met een eigen ontwikkel en/of stagingomgeving, evenals distributie over meerdere servers of via een Content Delivery Network (CDN).
Standard Operating Procedures
EMAKERS hanteert standaard procedures voor de meest voorkomende taken, waardoor de kans op fouten door menselijk handelen geminimaliseerd wordt. Een reeks uitgewerkte calamiteitsprocedures staan ons ten dienste indien de omgeving toch verstoord zou zijn.
Ticketing en SLA’s
EMAKERS hanteert een ticketingsysteem voor al uw vragen, zodat deze worden opgevolgd binnen redelijke termijnen. Na aanmaak van een ticket met uw vraag ontvangt u daar automatisch een notificatie van. Wanneer u een Service Level Agreement (SLA) met ons heeft afgesloten, dan zal de snelheid waarmee uw vraag wordt beantwoord gebeuren binnen de daarin gestelde norm.
Beveiliging en back-ups
Om problemen te voorkomen is uw omgeving standaard van de nodige beveiliging voorzien tegen virussen, malware en aanvallen van hackers en wordt deze continu gemonitord door specifieke software. Desalniettemin maakt EMAKERS ook een dagelijkse back-up** van de meest belangrijke onderdelen van uw digitale omgeving en heeft de nodige processen ingeregeld om uw systeem, wanneer deze ‘plat’ ligt, snel weer draaiende te krijgen.
Confidentialiteit
Al onze activiteiten zijn onderhevig aan een wederzijdse geheimhoudingsverklaring, waardoor eventueel door ons bekomen concurrentiegevoelige informatie over uw onderneming ten aller tijden beschermd zal zijn.
Verzekering
EMAKERS is verzekerd voor grote calamiteiten waarvoor u ons verantwoordelijk zou stellen. Met onder meer een uitgebreide aansprakelijkheidsverzekering en specifieke cyber security verzekering verminderen wij ons en uw risico.
Feweb
EMAKERS is lid van Feweb (de Belgische federatie voor webbureaus) en respecteert ten aller tijden de door de federatie gestelde code of conduct. Eventuele betwistingen hieromtrent kan u melden op www.feweb.be.
* Exclusief de licentiekosten van uw betaalde plugins en modules. Het servicecontract e-commerce van EMAKERS wordt afgesloten voor een periode van een jaar. Een maand voordat uw abonnement is afgelopen ontvangt u een e-mail met de vraag of u uw abonnement wenst te verlengen. Het servicecontract wordt standaard gefactureerd op maandbasis. U ontvangt van ons hiervoor een factuur per e-mail. U kan het abonnement ook direct betalen voor de periode van een jaar. U betaalt dan slechts voor 11 in plaats van 12 maanden. Voor de selectie en installatie van een nieuwe plugin, of verlenging van een licentie, betaalt u bij een onderhoudscontract van EMAKERS de individuele kost vermeerderd met 20 procent. Eventuele gratis plugins worden aangerekend op 20 euro per jaar. Het onderhoud van uw teksten, afbeeldingen, templates, producten, prijzen, enzovoort is geen onderdeel van het servicecontract e-commerce. Voor dit type onderhoud kunnen wij u alternatieve formules bieden.
** EMAKERS maakt dagelijks, op een vast moment wanneer uw site weinig bezoekers trekt, een back-up van uw databases (met daarin bijvoorbeeld uw content, bestelhistoriek en instellingen). Een volledige back-up van uw site wordt wekelijks en vooraf aan grote updates uitgevoerd. Van de interactie met formulieren op uw site, inclusief bestellingen, wordt een afschrift gestuurd naar een speciaal e-mailadres. Deze interacties worden 72 uur bewaard. Eventuele interacties tussen twee back-ups zijn zo extra beveiligd. Bij eventuele calamiteiten wordt uw systeem zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 24 uur teruggezet.